Han blir så arg på barnen!
Hej,
Vi har tre barn och de två äldsta har mycket energi, bråkar då och då och lyssnar inte alltid så bra. De är under tio år gamla och beter sig som barn gör mest, skulle jag säga. De är roliga, kreativa, snälla (oftast, men retar varandra) och det funkar i skolan.
Ibland gör de mig tokig när de inte lyssnar och jag kan absolut bli jättearg och skälla när min gräns är nådd eller jag har en dålig dag. Men jag tycker att vi har en fin relation och vi kan prata om allt mellan himmel och jord, jag är inte långsint och försöker ta varje ny situation med ny energi. Men jag är absolut inte perfekt. Ber om ursäkt till barnen efteråt om jag känner att jag har gått för långt. Jag växte inte upp med arga föräldrar och blev en ordentlig människa ändå.
Min man är en jättebra pappa på många sätt, det finns inget viktigare för honom än hans familj. Men han har en jättekort stubin och blir väldigt arg och irriterad på barnen alldeles för fort.. och han blir sur på mig när jag inte också blir arg. Men jag är trött på allt skäll! Jag vill att vi ska försöka vara mer pedagogiska och lugna med barnen! Tror inte att det hjälper att gorma! Men vill inte vara en ?mesig? förälder heller såklart.
Jag har pratat med honom om detta men han blir bara defensiv eller säger ?du blir också arg?. Barnen har kommit till mig och sagt att ?pappa är för arg?.. Helt ärligt så är det jävligt avtändande också att han är så arg hela tiden. Börjar känna att allt kanske vore lättare om jag slapp se och höra honom arg hela tiden. Men vill hellre lösa detta :(
Någon som har varit i samma sits? Hur ska jag göra?