• Anonym (Noname)

Reflux hos bebis?

Ni vars bebisar haft reflux, vad var symptomen? Har en bebis på 10 v jag funderar lite på om hon kan ha det. 

Det som får mig att undra är
    - ofta hicka vid mat, ibland lite kluckande hicka med som att det är vätska som rör sig
    - bebis håller händer vid halsen efter mat ibland
    - smackar efter hon ätit och ligger ned
    - kräkningar ibland när hon ätit mer
    - lite svag viktuppgång

Det som dock talar emot är att hon sover väldigt bra och lugnt efter mat 9 av 10 ggr.

Kan det vara nån reflux light? Hur får man det kollat? Känns inte akut nog för att besöka en akut men är det halsbränna så vill jag ju hon ska slippa det, hade själv det som gravid och det är ju vidrigt.

• Svar på tråden Reflux hos bebis?
  • EpicF

Boka tid på vc för att undersöka vidare. Varför vänta? 

• Anonym (Noname)
    EpicF skrev 2023-11-04 05:34:07 följande:

Boka tid på vc för att undersöka vidare. Varför vänta? 

För att min vc inte haf barnläkare som göt det på barn under 6 mån utan det är remiss då?
  • EpicF
    Anonym (Noname) skrev 2023-11-04 05:48:40 följande:
    För att min vc inte haf barnläkare som göt det på barn under 6 mån utan det är remiss då?
    Så skriv egenremiss till barnkliniken där du bor är då eller har om bvc kanske kak hjälpa dig med den reniss
  • Anonym (Noname)
    EpicF skrev 2023-11-04 09:00:21 följande:
    Så skriv egenremiss till barnkliniken där du bor är då eller har om bvc kanske kak hjälpa dig med den reniss
    Nog lättare via BVC.

Tycker det är svårt att veta, skillnaden på normal omogen magmun och refluxproblematik. Vill inte vara föräldern som ska skicka barnet på 3836352 olika utredningar heller.
Svar på tråden Reflux hos bebis?