• Lazzi

    Domina

    Nån som är insatt hur de fungerar med att vara ug mot domina

  • Svar på tråden Domina
  • Tukt

    Du ska nog börja med att göra skillnad på en domina och en dominant (kvinna).
    Söker du sinnebilden av BDSM med lack, läder och diverse yttre attribut är det mer en domina du söker. Men är du ute efter att träffa någon som dominerar dig, bör du söka dig till en dominant.
    En del dominor har ett prefix och kallas då prodomina. Det betyder att de dominerar för cash. Notera där att det i regel då handlar om dominans och inte sex.
    I övrigt vet jag inte vad det är du undrar över..."fungerar"?

  • Lazzi

    Tack det va ett bra svar 
    Är ju lite nyfiken inom detta område men vet inte så mycket 

  • Anonym (Miss Demeanor)

    Vill du att en kvinna ska vara aggressivt sexuell med dig?
    Eller ge dig order?
    Använda dig och använda leksaker på dig?
    Binda dig eller fysiskt hålla ner dig?
    Kontrollera din orgasm eller neka dig den?
    Förnedra dig?

    Utifrån de fantasier man har vet man nog om man har dominanta eller undergivna tendenser. Eller så triggas de av rätt partner.

  • Anonym (Begränsad erfarenhet)

    Har väldigt begränsad erfarenhet men av den lilla jag har så är det vad den undergivne kunden vill ha som räknas. Så det är en slags teaterpjäs man spelar upp och han betalar och det är hans "manus" så egentligen är väl den undergivne den som bestämmer.

    Han ville bli använd som fotpall när jag zappade på tvn, slicka och kyssa mina fötter och sedan att jag tillfredställde honom med enbart fötterna.     

  • Anonym (Miss Demeanor)
    Anonym (Begränsad erfarenhet) skrev 2023-11-03 23:05:41 följande:

    Har väldigt begränsad erfarenhet men av den lilla jag har så är det vad den undergivne kunden vill ha som räknas. Så det är en slags teaterpjäs man spelar upp och han betalar och det är hans "manus" så egentligen är väl den undergivne den som bestämmer.

    Han ville bli använd som fotpall när jag zappade på tvn, slicka och kyssa mina fötter och sedan att jag tillfredställde honom med enbart fötterna.     


    Stor skillnad mellan engångsgig med pengar inblandat och relationer.

    Men oavsett är medgivande a och o och därför måste man kommunicera om vad som är go eller no-go. Sen kan den dominanta parten ibland komma med överraskningar, inom ramarna för det som önskas.
  • Tukt

    Det var lite det jag menade med mitt inlägg. Genast börjar någon prata om kunder och hur detta "är".
    Sanningen är väl att den som dominerar för pengar till viss del lyssnar på kunden, men om den gör detta för mycket, så blir det ingen bra dominans heller.
    Men det viktiga är, pratar vi dominor, prodominor eller dominanta kvinnor.

  • Lazzi
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-11-03 22:47:08 följande:

    Vill du att en kvinna ska vara aggressivt sexuell med dig?
    Eller ge dig order?
    Använda dig och använda leksaker på dig?
    Binda dig eller fysiskt hålla ner dig?
    Kontrollera din orgasm eller neka dig den?
    Förnedra dig?

    Utifrån de fantasier man har vet man nog om man har dominanta eller undergivna tendenser. Eller så triggas de av rätt partner.


    Det du skriver stämmer in på mina tankar med order använda leksaker och styra min orgasm 
  • Lazzi
    Tukt skrev 2023-11-04 01:27:15 följande:

    Det var lite det jag menade med mitt inlägg. Genast börjar någon prata om kunder och hur detta "är".
    Sanningen är väl att den som dominerar för pengar till viss del lyssnar på kunden, men om den gör detta för mycket, så blir det ingen bra dominans heller.
    Men det viktiga är, pratar vi dominor, prodominor eller dominanta kvinnor.


    Ja jag förstår de nu o jag skulle inte vilja göra de med att betala blir nog inte samma känsla då 
  • Tobben
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-11-03 22:47:08 följande:

    Vill du att en kvinna ska vara aggressivt sexuell med dig?
    Eller ge dig order?
    Använda dig och använda leksaker på dig?
    Binda dig eller fysiskt hålla ner dig?
    Kontrollera din orgasm eller neka dig den?
    Förnedra dig?

    Utifrån de fantasier man har vet man nog om man har dominanta eller undergivna tendenser. Eller så triggas de av rätt partner.


    Det är intressant det där med hur en partner triggar.
    Efter att ha träffat enbart undergivna tjejer ändrades inställningen över en dag och självbilden blev omvänd.
    Otroligt fascinerande hur påverkad man blir av vissa personer.
  • Anonym (Miss Demeanor)
    Tobben skrev 2023-11-04 11:30:39 följande:
    Det är intressant det där med hur en partner triggar.
    Efter att ha träffat enbart undergivna tjejer ändrades inställningen över en dag och självbilden blev omvänd.
    Otroligt fascinerande hur påverkad man blir av vissa personer.
    Jag har det omvända.

    Ett fåtal män i vardagslivet triggar min dominanta sida. Vore intressant att veta om min radar är rätt..
  • Lazzi
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-11-05 08:39:28 följande:
    Jag har det omvända.

    Ett fåtal män i vardagslivet triggar min dominanta sida. Vore intressant att veta om min radar är rätt..
    Hur läser du av män o ser om dom är ug eller inte 
  • Tobben
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-11-05 08:39:28 följande:
    Jag har det omvända.

    Ett fåtal män i vardagslivet triggar min dominanta sida. Vore intressant att veta om min radar är rätt..
    För egen del är det lite för uppenbart att jag vill vara till lags när rätt dominant kvinna dyker upp.
    Men det räcker inte med att en kvinna är dominant, det måste finnas någon kemi som startar min undergivna sida.
  • Anonym (Miss Demeanor)
    Lazzi skrev 2023-11-05 09:10:34 följande:
    Hur läser du av män o ser om dom är ug eller inte 
    Det är det jag inte vet om jag gör, men jag får de vibbarna av ett litet fåtal.

    Tappade ett litet skospänne i metall på lunchrummets golv, det for iväg bara och tre man bokstavligen kröp runt på golvet och letade en lång stund medan jag stod upp och tittade på lite roat. Men en av dem var extra uthållig och det finns mer som jag inte kan beskriva här.

    Att vara extremt tjänstvillig ser jag nog som ett litet tecken. Kollegan som tar mig på lunch, mer eller mindre kastar sig fram för att hämta bestick och dryck till mig, hämtar mitt kaffe efter, öppnar bildörren, kör mig till/från verkstan vid behov och t.o.m. kokar kaffe till mina externa möten är en annan kandidat.

    De är väldigt rara- och upptagna- allihop. Att se en man på knä tänder mig lite, oavsett anledning.
  • Lazzi
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2023-11-05 19:39:07 följande:
    Det är det jag inte vet om jag gör, men jag får de vibbarna av ett litet fåtal.

    Tappade ett litet skospänne i metall på lunchrummets golv, det for iväg bara och tre man bokstavligen kröp runt på golvet och letade en lång stund medan jag stod upp och tittade på lite roat. Men en av dem var extra uthållig och det finns mer som jag inte kan beskriva här.

    Att vara extremt tjänstvillig ser jag nog som ett litet tecken. Kollegan som tar mig på lunch, mer eller mindre kastar sig fram för att hämta bestick och dryck till mig, hämtar mitt kaffe efter, öppnar bildörren, kör mig till/från verkstan vid behov och t.o.m. kokar kaffe till mina externa möten är en annan kandidat.

    De är väldigt rara- och upptagna- allihop. Att se en man på knä tänder mig lite, oavsett anledning.
    Hej va coolt jag antar du utstrålar styrka med 
    Jag känner mig nog lite som du beskriver som idag tex så bytte jag däck åt en kvinnlig kompis som jag har ett gott öga till
    En dum fråga skulle du kunna tänka dig o skriva till mig på mailen
  • Robert 832

    Funderar du på att underkasta sig en dominant kvinna bör du välja en som vill bygga något och nyttja dig för att komma dit. Något annat mer kortsiktigt är helt och hållet en form av utnyttjande, du kommer bli ombedd att göra dig nyttig i hennes liv. Det börjar kanske med tjänster bara för att du ska vara bekväm men det trappas långsamt upp till vardagliga sysslor, presenter och underdånighet till dess att du är hooked. Du får med tiden mindre kontakt med ditt eget liv, situation och dina drömmar och rätt vad det är kanske du blir erbjuden att gå hela vägen, ge upp allt för att följa henne resten av livet... Eller så går ni skilda vägar och du får bygga upp allt igen som du lät förfalla medan hon förförde och ledde dig bort från det som är viktigt för dig.

Svar på tråden Domina