Uppmanar fler att vägra hyreshöjningarna. Är vi många som vägrar tvingas hyresvärdarna att sänka hyrorna.
Jag har fått nog!!! Vi hyr en 3 r.o.k i ett område i en ganska stor stad. Området är inget attraktivt område och det är endel kriminalitet här. Vi betalar 12477:- i hyra. Vi fick mail idag om att våran hyresvärd vill höja hyran med 11 procent. Jag tycker redan våran hyra är på tok för dyr. Skulle de få igenom den hyreshöjning de vill skulle vår 3:a kosta oss 13849:-/månaden. Så jag vägrar den höjningen. Men det har jag redan framfört till dom.
Jag uppmanar alla andra att agera också. Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn med normal inkomst. Men vill köpa hus i framtiden. Så vi har fått nog på sinnesjukt höga hyror. Så vi har sagt upp våran lägenhet och tog risken att inte kanske hinna få en ny lägenhet. Vår plan var att hitta en liten och billigare lägenhet, hyra förråd på sidan om ifall det behövs och skulle vi inte hitta nytt boende så flyttar vi in i husvagnen tills vidare. Nu hade vi tur och hittade en stor 2 r.o.k för 5390:-
Det finns fler alternativ. Man behöver inte ha många rum fast man är en barnfamilj. Så gör vad ni kan, våga testa något som går emot normen. Flytta till husvagn, husbil, bo i kollektiv, skaffa mindre lägenheter. Skulle hälften av alla hyresgäster agera så skulle de få problem. Det skulle leda till att de har tre val. Antingen sänka hyran, sälja av bostäder eller tiva .