• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Så rädd att man råkar bajsa på sig
  • Anonym (kanske)

    Vet inte om detta hör hit men jag har hört att unga kvinnor som ofta har anala samlag får förslappad ringmuskel och blir inkontinetnta

  • Maja2003
    Anonym (nyfiken) skrev 2023-11-13 19:18:45 följande:
    Oj då, hur lyckas man med det?
    När man blir extremt rädd tappar man kontrollen över kroppsfunktioner.
  • Anonym (nyfiken)
    Maja2003 skrev 2023-11-17 07:15:39 följande:
    När man blir extremt rädd tappar man kontrollen över kroppsfunktioner.
    Men liksom, bajsade du ner dig totalt, eller var det lite grann?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (kanske) skrev 2023-11-13 22:52:38 följande:

    Vet inte om detta hör hit men jag har hört att unga kvinnor som ofta har anala samlag får förslappad ringmuskel och blir inkontinetnta


    Vet inte om detta hör hit men jag har hört att äldre kvinnor som inte får ligga längre sprider just denna myt
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ibs)

    Jag har IBS så ja, det är en rädsla jag har, att inte hinna till toaletten i tid. Om magen börjar bråka kan det bli jättebråttom. Vid vissa tillfällen låter jag bli att äta för att inte riskera något, då min IBS ofta reagerar med mat.

    Att man tömmer blåsa eller tarm vid rädsla är inget man kan styra över. Vid stark skräck reagerar kroppen för att fly, och tömmer sig då för att göra flykten lättare.

  • Maja2003
    Anonym (Ibs) skrev 2023-12-08 12:10:46 följande:

    Jag har IBS så ja, det är en rädsla jag har, att inte hinna till toaletten i tid. Om magen börjar bråka kan det bli jättebråttom. Vid vissa tillfällen låter jag bli att äta för att inte riskera något, då min IBS ofta reagerar med mat.

    Att man tömmer blåsa eller tarm vid rädsla är inget man kan styra över. Vid stark skräck reagerar kroppen för att fly, och tömmer sig då för att göra flykten lättare.


    Hur känns det att ha IBS? Är det typ som att vara dålig i magen hela tiden?
  • Anonym (Ibs)
    Maja2003 skrev 2023-12-08 12:44:05 följande:
    Hur känns det att ha IBS? Är det typ som att vara dålig i magen hela tiden?
    Det är olika för alla. Det är typ en slaskdiagnos man får om läkarna inte hittar något fel.

    Jag är inte dålig i magen hela tiden. Oftast om jag blir det har det i samband med att jag ätit. Då kan det ibland bli bråttom till toaletten. Sedan är magen bra igen.
    Min ibs triggas också av stress. När det är stressrelaterat kan det hålla i sig i flera timmar, oftast kanske 2-3, att jag måste springa till toaletten flera gånger. Men då är det oftast inte bråttom utan ett mer obehag i magen.
    Det går också i skov, jag kan ha perioder på flera veckor där jag inte har magproblem alls. Oftast när livet är lugnt och regelbundet.
  • Maja2003
    Anonym (Ibs) skrev 2023-12-08 13:03:40 följande:
    Det är olika för alla. Det är typ en slaskdiagnos man får om läkarna inte hittar något fel.

    Jag är inte dålig i magen hela tiden. Oftast om jag blir det har det i samband med att jag ätit. Då kan det ibland bli bråttom till toaletten. Sedan är magen bra igen.
    Min ibs triggas också av stress. När det är stressrelaterat kan det hålla i sig i flera timmar, oftast kanske 2-3, att jag måste springa till toaletten flera gånger. Men då är det oftast inte bråttom utan ett mer obehag i magen.
    Det går också i skov, jag kan ha perioder på flera veckor där jag inte har magproblem alls. Oftast när livet är lugnt och regelbundet.
    Men det är som att leva med diarré så fort man äter "fel" mat eller blir för stressad?
  • Anonym (Ibs)
    Maja2003 skrev 2023-12-08 13:05:21 följande:
    Men det är som att leva med diarré så fort man äter "fel" mat eller blir för stressad?
    Nej.
Svar på tråden Så rädd att man råkar bajsa på sig