• Hanna 535

    Nidblödning?

    Hej!

    För två veckor sedan fick jag en blödning i form av brunt blod och betydligt mindre mängd än vad jag brukar ha. Det varade i ca. 4 dagar. Hade sex dag två på morgonen och senare på eftermiddagen kom rött blod, men bara just då. Misstänker (hoppas) på nidblödning. 

    Kan tillägga att jag även hade sex exakt 14 dagar före blödningen kom. 

    För ungefär fyra-fem dagar sedan började mina bröstvårtor att ömma och det sitter i än. Bara bröstvårtorna som ömmar och det känns bara när de vidrörs. 

    Har tagit gravtest som visat negativt, senast i måndags.

    Någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara?

    Vi har försökt skaffa barn i över ett år och jag har nyligt  fått reda på att jag har PCOS, men har även gått ner 10 kg sedan dess (ca. 10%). Har ju hoppet uppe, men har blivit besviken så fruktansvärt många gånger nu.

  • Svar på tråden Nidblödning?
  • Anonym (Lis)

    Om det varit nidblödning för 2 veckor sedan så hade graviditetstest visat positivt i måndags.
    Bröstvårtorna kan ömma innan mens.


    iom att du har pcos gissar jag att dina cykler kan vara långa och oregelbundna.
    Var det 12 dagar sedan ni hade oskyddat? Dvs testet i måndags togs 9-10 dar efter oskyddat sex? 

  • Hanna 535

    Kan datera allt, så blir det kanske enklare att förstå (bara det som är relevant).

    Ons v. 40 - oskyddat sex. 
    Ons-lör v. 42 - liten brun blödning. 
    Tor v. 42 - oskyddat sex. 
    Sön v. 43 - bröstvårtorna började ömma. 
    Tis v. 44 - började testa ägglossning, men negativ än.
    Tor v. 44 (idag) - senast negativa gravtest. 

    Tycker det är lite märkligt, men är ju mitt i en viktminskning också, så det är klart det kan påverka. Vill bara veta om någon känner igen sig eller vet vad det kan bero på. Har ju hört om de som plussar jättesent, men har inga förväntningar på att själv göra det. 

  • Anonym (Lis)
    Hanna 535 skrev 2023-11-02 07:28:45 följande:

    Kan datera allt, så blir det kanske enklare att förstå (bara det som är relevant).

    Ons v. 40 - oskyddat sex. 
    Ons-lör v. 42 - liten brun blödning. 
    Tor v. 42 - oskyddat sex. 
    Sön v. 43 - bröstvårtorna började ömma. 
    Tis v. 44 - började testa ägglossning, men negativ än.
    Tor v. 44 (idag) - senast negativa gravtest. 

    Tycker det är lite märkligt, men är ju mitt i en viktminskning också, så det är klart det kan påverka. Vill bara veta om någon känner igen sig eller vet vad det kan bero på. Har ju hört om de som plussar jättesent, men har inga förväntningar på att själv göra det. 


    Ok. Ja då är det ju inte nidblödning iallafall, förmodligen inte graviditet. Om inte du haft ÄL typ mån v43 och spermierna lyckats leva så länge, isåfall ÄL+10 idag, många plussar på ÄL 10 men som du säger finns det ju de som inte plussar förrän några dar efter Bim, kan ju vara värt att ta ett nytt test efter helgen bara för att veta.
    Som du säger så kanske viktminskningen spelar roll om den skett väldigt fort. 
    Hoppas du får ÄL eller mens snart så du hittar var i cykeln du är. Eller allra helst plus såklart.
Svar på tråden Nidblödning?