• Anonym (Ulliga)

Har 3 pojkar

Och skulle så gärna vilja få en flicka , även om jag skulle bli så glad över en pojke också. Skulle vara minst lika välkommet såklart. Men tror ni på att ha sex före ägglossning för att få flicka? och ha missionären, och äta viss typ av mat för att gynna flickspermier , eller tror ni det bara är slumpen som avgör. Skulle så gärna vilja testa och se om det har nån effekt :) 

• Svar på tråden Har 3 pojkar
  • Anonym (S)

Tror mest på slumpen. Mitt första barn blev till exakt på ägglossningen och det är en flicka. Anledningen att jag bet det är för att vi hade ett oskyddad samlag, han kom i mig och jag tog ett dagen efter piller och blev ändå gravid. Så då hade vi samlag exakt på ägglossningen. Så med den teori jag hört borde hon iså fall vart en kille eftersom pojkspermier är snabbare. Barn nummer två överraskade oss rejält, vet när jag borde haft ägglossning men hade inte sex i närheten av då jag trodde jag hade ägglossning. Vi hade sällan sex och enligt uträkningarna hade vi sex lite mer än en vecka innan ägglossningen sen var vi på resa och delade hotellrum med svärfar så blev inget sex på ett tag. Barn nummer 3 blev en pojk. Då hade vi sex ofta (mellan 3-5 gånger i veckan). Han var planerad.

Svar på tråden Har 3 pojkar