• sara8888

    41 år med BF slutet på Maj 2024

    Hej,

    Jag är gravid i v 11 med mitt och min mans 3:e barn. Vi har två barn sen tidigare som är 11&14 år.

    Har inte riktigt landat i detta och försöker hitta glädjen och ljuspunkterna med ett börja om. Livet va ju alldeles perfekt innan detta plus på stickan. Barnen vet om bebisen och är otroligt spända och glada över detta barn.

    Nån mer som är 40+ och gravid med en sladdis?

  • Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024
  • sara8888

    Hej allihopa!

    längesen vi hördes nu :) hur mår ni?

    jag går in i vecka 19 på torsdag. Så veckorna verkligen rullar på. Ska på RUL den 28/12

    Jag har haft riktigt svårt att ta in denna graviditet. många tårar, fattar inte detta, längtar inte. Tycker det är väldigt jobbigt att bli tjock. lika som tidigare gånger så synd inte min mage direkt än. Bara alla mina kläder är för små, men mamma byxor för stora.

    nu äntligen börjar jag landa i detta, börja smått känna myset med detta. Tänker att denna gång har man fått perspektiv på hur det är med bebis så man kommer kunna njuta på ett annat sätt. Kolla kläder vad den ska få åka hem med. Så mysigt.

    namn förslag från mina sida är Billy,  Figge, Aston, Beppe. Det lutar åt Aston.  Älskar namnet Frank men det finns tyvärr i släkten redan.
    tjej hade helt klart varit lättare. Finns så mkt fina namn

    lite ord från mig men väldigt nyfiken på hur det går för er?

  • Orkidé8181
    sara8888 skrev 2023-12-19 16:36:59 följande:

    Hej allihopa!

    längesen vi hördes nu :) hur mår ni?

    jag går in i vecka 19 på torsdag. Så veckorna verkligen rullar på. Ska på RUL den 28/12

    Jag har haft riktigt svårt att ta in denna graviditet. många tårar, fattar inte detta, längtar inte. Tycker det är väldigt jobbigt att bli tjock. lika som tidigare gånger så synd inte min mage direkt än. Bara alla mina kläder är för små, men mamma byxor för stora.

    nu äntligen börjar jag landa i detta, börja smått känna myset med detta. Tänker att denna gång har man fått perspektiv på hur det är med bebis så man kommer kunna njuta på ett annat sätt. Kolla kläder vad den ska få åka hem med. Så mysigt.

    namn förslag från mina sida är Billy,  Figge, Aston, Beppe. Det lutar åt Aston.  Älskar namnet Frank men det finns tyvärr i släkten redan.
    tjej hade helt klart varit lättare. Finns så mkt fina namn

    lite ord från mig men väldigt nyfiken på hur det går för er?


    Hej,

    Går in i v 32 idag, börjar bli en aningen tungt 😅

    i natt var bebis vaken mellan kl 1 - 3.30 så är lite trött, men jobbat hela dagen 😊

    Vi har inte köpt något annat än kläder, så får göra ett ryck här snart 😊

    Mår i övrigt bra bara jag tar det lite lugnt 😊

    Hur mår ni andra?
  • Willsam

    Här är det också bara bra, v 24 på torsdag. det rullar på o karatekid därinne far runt o gör sig påmind titt som tätt. 


    inte så mycket viktökning än, bara 4 kg. Hoppas att det inte blir för mycket på andra halvan här. men äh. Det ramlar ju säkert av ändå så småningom. Just nu är sugen på clementiner o inte godis som det varit hittills 😂 ja julmust är ju himla gott också förstås. 
    vi har nog köpt det mesta, köpte vagnpaket på black friday o skötbord o säng beg. En del kläder också, men tänker att man brukar få en del smått när man får första besöken också 😊

  • Willsam

    Hur mår ni allihop? 😊
    här rullar det på än, men börjar få ont i bäckenet när jag jobbar. v 25+4 idag 😀

  • Orkidé8181
    Willsam skrev 2024-01-08 16:24:07 följande:

    Hur mår ni allihop? 😊
    här rullar det på än, men börjar få ont i bäckenet när jag jobbar. v 25+4 idag 😀


    Jag mår bra 😃

    Går in i v 35 imorgon, inte ont någonstans men ja det börjar bli tungt, är tungt att stå för länge framförallt.

    De dagar jag varit inne på jobbet är jag liksom tröttare i kroppen, men har inte direkt ont, mer som att kroppen behöver vila mer på kvällen sen.
  • sara8888

    Härligt att höra!

    denna gång har inte varit kul alls hittills, har sånt tryck över magen och organen får knappt plats, är endast i vecka 21 🙈

    satan så skönt att vara i vecka 35 ändå, inte långt kvar nu 🙌🏻

    magen börjar synas och man känner ju mycket sparkar vilket är väldigt mysigt 😍

  • Orkidé8181
    sara8888 skrev 2024-01-08 20:36:36 följande:

    Härligt att höra!

    denna gång har inte varit kul alls hittills, har sånt tryck över magen och organen får knappt plats, är endast i vecka 21 🙈

    satan så skönt att vara i vecka 35 ändå, inte långt kvar nu 🙌🏻

    magen börjar synas och man känner ju mycket sparkar vilket är väldigt mysigt 😍


    Stackare, men jag har också haft tryck, hjärtklappning, lite ont osv? men allt har varit övergående.
    vissa grejer har suttit i några dagar den har det släppt, så det kanske släpper även för dig 😊

    Mina krämpor har varit övergående och jag har fått för mig att de varit när inte kroppen hängt med, sedan har allt hängt med och då har allt gått över?

    Ja jag känner fortfarande sparkar, men nu även tydliga vändningar, det liksom knäpper i revbenen när han vänder sig?

    Har än så länge gått upp 8 kg totalt, får se, det kanske drar iväg på slutet här, men har inte gått upp jätte mycket med mina 2 andra, det var ju dock 15 och 18 år sedan 😂
  • sara8888

    Drömmen med 8kg!

    jag har redan gått upp 8 🙈 va iof på gränsen till underviktig innan så min kropp verkade behöva dessa extra kilon. 

    fick lov att sätta ett nyårslöfte till mig själv, Inge glass, godis eller chips och sådär där innan bebis kommer? 😂 får se om jag klarar det. Tänker ta med mig en stor påse godis till förlossningen. 

  • Willsam

    Vad härligt att det är bra med er. Här är också en ganska livlig kille som sparkar o far o har hicka flera ggr om dagen. 7 kg upp här. Jag hoppas det inte drar iväg så himla mycket. 
    men äsch, det ramlar väl av sen ändå nångång 😂

  • Orkidé8181
    sara8888 skrev 2024-01-08 21:51:15 följande:

    Drömmen med 8kg!

    jag har redan gått upp 8 🙈 va iof på gränsen till underviktig innan så min kropp verkade behöva dessa extra kilon. 

    fick lov att sätta ett nyårslöfte till mig själv, Inge glass, godis eller chips och sådär där innan bebis kommer? 😂 får se om jag klarar det. Tänker ta med mig en stor påse godis till förlossningen. 


    Jag som inte är direkt sötsugen annars, har fått för mig att jag måste tömma det som hälls upp i skålen 🤣
    så jag är ändå förvånad över att jag inte gått up mer, borde vara det dubbla 😂

    Har dock börjat ta små skålar så det inte får plats så mycket, även om de är rågade 🤣
  • sara8888
    Orkidé8181 skrev 2024-01-08 23:06:32 följande:
    Jag som inte är direkt sötsugen annars, har fått för mig att jag måste tömma det som hälls upp i skålen 🤣
    så jag är ändå förvånad över att jag inte gått up mer, borde vara det dubbla 😂

    Har dock börjat ta små skålar så det inte får plats så mycket, även om de är rågade 🤣
    Har bebis kommit än? 😀
  • Orkidé8181
    sara8888 skrev 2024-02-19 20:01:28 följande:
    Har bebis kommit än? 😀
    Yes!

    han kom 2/2 eftwr 2 timmar på förlossningen 😊
    föddes strax innan midnatt och var hemma strax efter lunch dagen efter 😊😊

    hur mår du? Och vilken vecka är du i nu?
  • sara8888
    Orkidé8181 skrev 2024-02-20 00:45:05 följande:
    Yes!

    han kom 2/2 eftwr 2 timmar på förlossningen 😊
    föddes strax innan midnatt och var hemma strax efter lunch dagen efter 😊😊

    hur mår du? Och vilken vecka är du i nu?
    Åh! Det låter ju som en drömförlossning 😅
    hur är livet med en liten igen då? Som du minns det? Eller minns man inget? 🙈

    jag är bara i vecka 27 så har ett tag kvar :( rätt trött på detta redan 
  • Orkidé8181
    sara8888 skrev 2024-02-20 22:32:59 följande:
    Åh! Det låter ju som en drömförlossning 😅
    hur är livet med en liten igen då? Som du minns det? Eller minns man inget? 🙈

    jag är bara i vecka 27 så har ett tag kvar :( rätt trött på detta redan 
    Det är såklart jätte mysigt, men en omställning 😅❤️

    jag tror jag haft tur, men alla mina 3 förlossningar har varit så, 3 timmar med första, 15 min med andra och endast lustgas och TENS som smärtlindring så jag har känt mig närvarande både under och efter förlossningen.

    jo man minns, men på något konstigt sätt glömmer man direkt hur det kändes att vara gravid 😂

    jag förstår dig dock, men de sista 10 veckorna går väldigt fort? eller för min del så allt man gör går ju så jäkla långsamt så tiden hinner ikapp en 😂

    hur mår du?
  • Willsam

    Hur går det för er? Mår alla bra? 😊 slutet på v 34 här nu o det börjar kännas riktigt flåsigt. Men man ser ju iaf målsnöret nu! varit ute i vårsolen idag o krattat lite. tog i förmycket o nu sitter man här med smärtor i bäcken. Tur man vet varför iaf. 😅 

Svar på tråden 41 år med BF slutet på Maj 2024