• zazza91

    Gravid eller PMS? Hjälp!

    Hej! 


    Jag kom in hit av en ren slump efter googling om molvär, och har läst heeela tråden, som till en viss del har hjälpt, och tänkte att jag testar att bli medlem och skriva till er eftersom att mitt tålamod brister snart 😭


     


    Jag har inte fått ett plus men har en del symtom som förvirrar mig, och har haft sedan ÄL+4-5 känns det som, och om jag skulle vara gravid skulle BF vara slutet av juni/början av juli.

    Mina första symtom var kort efter ÄL där jag kände av något slags tryck/ömt i livmodern, märktes av när jag sov på sidan, när benet trycktes mot magen och även på gymmet i vissa positioner. Men en vecka efter ÄL så kände jag två dagar i rad molvärk endast på kvällen i en kort stund som påminde mig om mensvärk, som att det skulle vara första dagen av mensen, dvs att mensen skulle komma närsom. 


     


    Sedan avtog det lite men jag har fortfarande känt ngt i livmodern liksom (tryck och lite lite smärta osv), och nu senaste 2-3 dagarna har jag känt som lätt mensvärk/molvärk som kommer oftare men korta stunder (och fryser ibland under värken, som under min normala första mensdag). Min BIM ska vara nu på tors/fre - jag har 31/32-ish dagars cykel.

    Andra symtom har varit väldigt ömma bröst och känns/ser större ut än innan vanlig mens, i fredags och i söndags kände jag att mina bröstvårtor brändes från ingenstans och det brukar jag inte ha med vanlig PMS.. sedan hade jag även lite illamående förra veckan (typ när ägget ska ha fästs-ish?) och känner av det väldigt svagt lite då och då, samt väldigt trött sen förra veckan också.. plus mer ökad hunger/aptit och cravings för hönö-kakor? 😂

    Men jag vågar inte hoppas/tro ngt för det kan också vara mensen som spökar (fastän jag inte brukar ha såhär tidiga symtom samt känna av så pass i livmodern), för man får ju symtom varje månad innan mensen och senaste 6 månaderna har jag  analyserat varje symtom, googlat som fan, tom haft 36 dagars cykel och sen har mensen kommit varje gång.. 

    Så efter denna långa bok (förlåt) men tror ni symtomen kan vara graviditet eller är det pms? Tog Clearblue ultratidigt idag BIM -3 (inte med morgonurin dock) men det visade Inte gravid (och kan va för jag testar för tidigt och för låg HCG osv antar jag) 

    Hjälp mig innan jag blir galen haha!


  • Svar på tråden Gravid eller PMS? Hjälp!
  • Anonym (...)

    Det kan vara gravidsymptom, det kan lika gärna inte vara det. Det är ingen här som kommer ha svar på det! 

    Avvakta och ta ett nytt test om ett par dagar om inte mensen kommer. Håller tummarna för dig!! 

  • Anonym (66)

    Är i exakt samma situation.. Ska testa mig imorn med ett tidigt test. Jag är rätt säker på att jag inte är gravid dock. Fick känningar för någon vecka sedan med molvärk och ömma bröst men det kan precis lika gärna vara pms, det har dock avtagit rejält. Har hemska humörsvängningar och det brukar jag inte ha. Lever dock på hoppet då jag vill minnas att sist jag var gravid hade jag inga som helst symptom, dom kom senare istället.  Tyvärr så tror jag det är så för mig, symptom=inte gravid, inga symptom=gravid. 

  • zazza91

    Aah det kan lika gärna vara så för mig med? men det som jag reagerar så starkt på att jag kanske kan vara gravid den här gången är att jag aldrig har fått molvärk så tidigt förut, och så mycket heller. Nu 1 dag innan BIM känner jag molvärk hela tiden så det kan lika gärna vara mensen.. plus större bröst än vanligt och mer vita flyttningar också men det kan man få innan mens med, minns dock inte om jag brukar ha det annars faktiskt. 


    Men ja jag ska nog ta CB test på fredag morgon tänker jag, håller tummarna för oss båda!! :) 

  • Anonym (66)
    zazza91 skrev 2023-10-25 16:51:16 följande:

    Aah det kan lika gärna vara så för mig med? men det som jag reagerar så starkt på att jag kanske kan vara gravid den här gången är att jag aldrig har fått molvärk så tidigt förut, och så mycket heller. Nu 1 dag innan BIM känner jag molvärk hela tiden så det kan lika gärna vara mensen.. plus större bröst än vanligt och mer vita flyttningar också men det kan man få innan mens med, minns dock inte om jag brukar ha det annars faktiskt. 


    Men ja jag ska nog ta CB test på fredag morgon tänker jag, håller tummarna för oss båda!! :) 


    Jag har börjat få färgade flytningar så helt säker på att jag kommer få mens. Pms och gravidsymptom är ju nästan identiska tyvärr. 
    Håller tummarna för dig! För mig ser det rätt kört ut denna månad. 
  • Anonym (66)

    Har nu testat och precis som jag trodde, inte gravid. Har varit gravid 4 ggr och jag brukar inte få några andra symptom ibörjan annat än att jag brukar bli förkyld tidigt. Var väntat men blev ändå ledsen.

Svar på tråden Gravid eller PMS? Hjälp!