• Cattuggla

    Hur orkar man gå vidare?

    Jag har en dotter på 2 år och sedan ett tag tillbaka har jag försökt skaffa ett syskon via insemination. 


    Jag är ensamstående och har min dotter via insemination också. 


    nu har jag gjort ett antal försök men ingen bebis. Testade negativt i morse och vet att mensen kan bli lite sen av alla hormoner jag tar. Så har inte mycket hopp om att det plötsligt ska bli positivt. 


    nu har jag inga försök kvar. Även om det rent biologiskt skulle kunna gå med ett försök till har jag inte råd. 


    hur ska jag orka gå vidare? Vet att jag har min dotter och äskar henne oändligt och det borde vara nog. Men drömmer så om ett syskon som nu aldrig kommer att bli. Känns så jävla tungt. För hennes skull också. För evigt ensam. Den dag jag inte finns står hon där ensam. Fy fan! 


    Känner alla känslor. Sorg, vrede, tomhet. 


    Hur ska jag kunna gå vidare? Hjälp!

  • Svar på tråden Hur orkar man gå vidare?
  • Anonym (olika barn)

    Jag är enda barnet och har alltid tyckt att det är en fördel. Hur nöjd som helst.

    Min man och hans syster har hållit på att slå ihjäl varann ända sen barndomen och bara de får klart dödsboet efter förälder nr 2 så kommer de aldrig mer att träffas.

    Så...man kan tycka olika.

  • Cattuggla
    Anonym (olika barn) skrev 2023-10-24 17:05:31 följande:

    Jag är enda barnet och har alltid tyckt att det är en fördel. Hur nöjd som helst.

    Min man och hans syster har hållit på att slå ihjäl varann ända sen barndomen och bara de får klart dödsboet efter förälder nr 2 så kommer de aldrig mer att träffas.

    Så...man kan tycka olika.


    Ja det kan man ju för all del. Jag har samma erfarenhet. Har en storebror själv men vi har ingen kontakt sedan 15 år tillbaka. Men jag kan säga att jag önskade att vi hade en bra relation även om jag vet att vi aldrig kommer att få det. Men önskar att han vore en bror att räkna med, att få stöd ifrån, att få kärlek ifrån. Att inte vara så jävla ensam jämt I allt.  Ser också viket fint stöd min mamma har i sin bror. 
  • Storman

    Tråkigt när din önskan inte blir förverkligad. 


    Du har aldrig funderat på privat donator? 

Svar på tråden Hur orkar man gå vidare?