• missblondy

    Tränat övningar rygg/mage vecka 18

    Hej!
    Jag är gravid i vecka 18 och jag var på ett gruppträningspass under gårdagen som innehöll övningar liggandes på rygg och liggandes på mage. Jag utförde alla övningar utan att det kändes konstigt om magen. Har inte fått någon vidare gravidmage ännu, mer lite svullen. Men läste sen i efterhand att man inte ska göra övningar liggandes på rygg eller mage efter vecka 16. Jag är så orolig att jag skadat bebis nu. Har ni tränat under graviditeten? Tror ni bebis kan ha tagit skada? Har inte ont och har inte haft någon blödning efteråt. 

  • Svar på tråden Tränat övningar rygg/mage vecka 18
  • Malmalmal

    Hej!! Skulle absolut inte säga att du behöver oroa dig något. Du kommer känna själv om något känns tokigt, och känns det dåligt när du gör övningen, byt ut den! är i v23 och att göra övningar liggandes på rygg går fortfarande jättebra för mig, men övningar liggande på mage slutade jag med för 2v sedan pga att det inte kändes helt hundra. Det är såklart jätteindividuellt vilka övningar som känns bra, men bebis har nog inte tagit skada.

    Jag brukar prata med instruktören innan passet, och få tips på vissa övningar som kan vara smarta att byta ut/skala ner Vid behov. Men allmänt så är all träning som känns bra, bra träning😊

Svar på tråden Tränat övningar rygg/mage vecka 18