• Anonym (H)

Få orgasm mellan befruktning och BIM

Asså jag är ju helt övertygad om att en orgasm kan fucka med ägget?! Är det någon här som kan övertyga mig om att jag är helt ute och cyklar? Men tänk hur känsligt ett befruktat ägg är och så börjar livmodern att krampa?? Klart det går sönder eller störs liksom :( 

• Svar på tråden Få orgasm mellan befruktning och BIM
  • Anonym (B)

Nej det kan inte "fucka" med ägget! Det kan omöjligt gå sönder. Din fråga är lika logisk som att fråga om en ärta går sönder om man har det i en fullt uppblåst ballong som man klämmer lite på.

• Anonym (nej)

Hade det varit sa latt att gora sonder ett agg sa hade det inte behovts nagra aborter. 

• Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2023-10-19 22:48:15 följande:

Nej det kan inte "fucka" med ägget! Det kan omöjligt gå sönder. Din fråga är lika logisk som att fråga om en ärta går sönder om man har det i en fullt uppblåst ballong som man klämmer lite på.

Haha okej! tacksam för svar :) Gillar liknelsen med ballongen och ärtan! Det låter ju inte logiskt liksom! 
  • Anonym (H)
    Anonym (nej) skrev 2023-10-20 08:29:18 följande:

Hade det varit sa latt att gora sonder ett agg sa hade det inte behovts nagra aborter. 

Så sa min mamma också haha! 
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2023-10-20 08:34:17 följande:
    Haha okej! tacksam för svar :) Gillar liknelsen med ballongen och ärtan! Det låter ju inte logiskt liksom! 
    Ja det var den bästa storleksskillnaden jag kunde komma på x) Nog för att vi har muskler där nere men de är inte i själva livmodern på så sätt och man kniper inte åt så tight. Att förstöra ett ägg skulle kräva att man går ner på cellnivå med mikroskop liksom. Dessutom kan man ha orgasmer under hela graviditeten utan att barnet känner ett dugg, det är som sagt inte i själva livmodern de sammandragningarna sker.
  • Anonym (Lis)

Tänk också på att orgasm innebär mer blodflöde och cirkulation i de delarna, vilket snarare har en positiv effekt, typ som fertilitetsyoga. Plus massa må bra hormoner som frigörs, mindre stress, kan också underlätta för att ägget ska fästa ordentlig. 😉

Svar på tråden Få orgasm mellan befruktning och BIM