• Anonym (Lukas)

Singelman 40, utan barn

Är man, 40 och utan barn. Föräldrarna börjar bli gamla och jag tycker livet går mig förbi. Är väldigt framgångsrik i mitt företag och har gott om vänner men de flesta runt mig har ju barn och familj som jag avundas ibland. Har varit utbränd och haft det rätt tufft och känner sorg nu över mycket. De flesta tjejer i min ålder har ju barn redan och de yngre tilltalar mig inte lika mycket.
    Har aldrig haft en samborelation eller ett verkligt seriöst förhållande utan flytt in i jobb och projekt och när jag träffat någon som visat intresse får jag nästan panik och drar mig undan. Börjar bli desperat efter närhet, vill ju egentligen ha barn, familj och en vanlig vardag. Hur ändrar jag mitt sätt att tänka?

• Svar på tråden Singelman 40, utan barn
  • Anonym (C)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-10-19 12:33:03 följande:
    Tvärt om.... Framgång och pengar är som glass på ett barnkalas. Fungerar hur bra som helst, bara du inte springer runt och skryter om det. Va diskret generös bara.

Förslagsvis väljer han en kvinna som vill bilda familj och ta hand om barn. Att jönsa runt med en feminist som tänker på karriär, kvinnofälla och allas lika värde. Då är det bättre för både hjärta och hjärna att vara singel.
    Ja det ska vara om han hittar en filippinska eller thailändska för någon svensk kvinna lär inte vilja ha någon med sådan inställning.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (C) skrev 2023-10-19 15:15:32 följande:
    Ja det ska vara om han hittar en filippinska eller thailändska för någon svensk kvinna lär inte vilja ha någon med sådan inställning.
    Jodå, inte lika högljudda bara.
  • Anonym (F)
    Anonym (C) skrev 2023-10-19 11:28:56 följande:

Lite sent att tänka på det när man är 40. Att bilda familj med en egenföretagare är det få som vill, han hinner aldrig med familj utan hon får dra lasset och prioritera ner sin karriär. Värsta kvinnofällan alltså. Och all oerfarenhet ovanpå det, nej fokusera du på ditt företag istället.

Inte sent för en man och om företaget går så bra som han skrivit i ts så har han en bra ekonomi och det anser många är attraktivt och en trygghet framförallt vid barnaskaffande. 
  • Anonym (C)
    Anonym (F) skrev 2023-10-19 15:36:06 följande:
    Inte sent för en man och om företaget går så bra som han skrivit i ts så har han en bra ekonomi och det anser många är attraktivt och en trygghet framförallt vid barnaskaffande. 
    Han har varit utbränd, aldrig haft en seriös relation eller varit sambo, desperat efter närhet, nej det väger inte upp hans goda ekonomi för några andra än lycksökerskor.
  • Anonym (F)
    Anonym (C) skrev 2023-10-19 16:02:57 följande:
    Han har varit utbränd, aldrig haft en seriös relation eller varit sambo, desperat efter närhet, nej det väger inte upp hans goda ekonomi för några andra än lycksökerskor.
    Fast att han varit utbränd är det ju ingen som vet såvida han inte väljer att berätta det, så det kommer ju inte påverka huruvida någon vill inleda en relation med honom eller inte.

Vågar påstå att de flesta vill ha en partner som har en stabil och ordnad ekonomi utan att vara lycksökerska.

Finns många män som varit i flera förhållanden men ändå inte vet hur man ska ta hand om en relation.
  • Anonym (Xyz)

Kan du ha anknytningsproblematik?

• nihka

Du får göra annat än att jobba. Den som är ständigt upptagen ger naturligtvis inga öppningar till nya människor.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Lukas) skrev 2023-10-19 07:28:03 följande:
    Singelman 40, utan barn

Är man, 40 och utan barn. Föräldrarna börjar bli gamla och jag tycker livet går mig förbi. Är väldigt framgångsrik i mitt företag och har gott om vänner men de flesta runt mig har ju barn och familj som jag avundas ibland. Har varit utbränd och haft det rätt tufft och känner sorg nu över mycket. De flesta tjejer i min ålder har ju barn redan och de yngre tilltalar mig inte lika mycket.
    Har aldrig haft en samborelation eller ett verkligt seriöst förhållande utan flytt in i jobb och projekt och när jag träffat någon som visat intresse får jag nästan panik och drar mig undan. Börjar bli desperat efter närhet, vill ju egentligen ha barn, familj och en vanlig vardag. Hur ändrar jag mitt sätt att tänka?

Du måste ställa realistiska krav, på flera olika sätt.

Du vill ha barn, men inte med en yngre kvinna än dig själv som är 40? Ska du ha en rimlig chans att hinna dejta en stund innan du gör henne på smällen måste du gå på de som nyss fyllt 30.

Du måste också förstå att du inte tillhör 1:a-sorteringen själv så du kan inte ställa orimliga krav på tjejerna. Du måste acceptera 2:a-sorteringen såsom kvinnor som redan har 1-2 barn men kan tänka sig att ha 1-2 till. Du måste kunna ta de som har låg inkomst, har legat runt eller som haft psykiska problem. 

Gå även på utländska kvinnor, finns många från t.ex. Ukraina som ser bra ut och kan acceptera att du är 40 år och ungkarl, eftersom du verkar ha ok ekonomi.

Lycka till!
  • Anonym (Chansa,,??)

Man måste chansa,, prata,, då får man knolla..
    Jag prata skratta till henne, då blir knolla
    Köra henne i bmw..hon gilla

• Anonym (Chansa,,??)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-10-20 00:39:51 följande:
    Du måste ställa realistiska krav, på flera olika sätt.

Du vill ha barn, men inte med en yngre kvinna än dig själv som är 40? Ska du ha en rimlig chans att hinna dejta en stund innan du gör henne på smällen måste du gå på de som nyss fyllt 30.

Du måste också förstå att du inte tillhör 1:a-sorteringen själv så du kan inte ställa orimliga krav på tjejerna. Du måste acceptera 2:a-sorteringen såsom kvinnor som redan har 1-2 barn men kan tänka sig att ha 1-2 till. Du måste kunna ta de som har låg inkomst, har legat runt eller som haft psykiska problem. 

Gå även på utländska kvinnor, finns många från t.ex. Ukraina som ser bra ut och kan acceptera att du är 40 år och ungkarl, eftersom du verkar ha ok ekonomi.

Lycka till!
    Ok, så på grund av att TS har ordnat ekonnomi så kan han fortsätta hoppas?
  • Anonym (Man52)

Sälj företaget 
    därför det är din flykt från verkligheten som nu har kommit ikapp dig 
    skaffa ett vanligt jobb och ge 100 focus på att hitta någon 

• Anonym (Xyz)

Hur går dina tankar TS? Bestäm dig för vad du vill, du har ju alla möjligheter som inte är låst av barn växelvist eller liknande. Passa på att göra en reboot av ditt liv om du nu vill satsa på familj. Sälj företaget och skaffa ett vanligt 40h-jobb, flytta till storstad om du inte redan bor i en. Skaffa eller ta upp gamla fritidsintressen eller sporter, det är ett bra sätt att träffa någon genom ett gemensamt intresse. Börja dejta, du får ju gå lite neråt i ålder om du vill ha familj, kvinnor 30-35 skulle jag säga att du har en god chans på. Det finns många som har en 5-10 år äldre partner och är nöjda med det.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Chansa,,??) skrev 2023-10-22 23:45:23 följande:
    Ok, så på grund av att TS har ordnat ekonnomi så kan han fortsätta hoppas?
    Ja, precis. Utan det hade han varit körd. Men med bra ekonomi finns det alltid kvinnor i 2:a-sorteringen han kan plocka upp. 
Svar på tråden Singelman 40, utan barn