Hjälp mig att förstå det här med ägglossning
Jag vill så gärna förstå min ägglossning men känner mig helt vilse. Jag får exakt samma återkommande symtom varje månad, men får ändå inte ihop när ägget släpper? Jag får nämligen väldigt ont i ena sidan av magen varje månad runt ägglossningen och har hela tiden tänkt att det är då mitt ägg släpper. Det är en ihållande molvärk i äggstockarna som håller i sig några timmar. Men det som har hänt nu är att jag har varit på ett ultraljud. När jag var på ultraljudet så hade jag redan haft den där värken några dagar tidigare, men gynekologen sa: du ska ha ägglossning när som helst. Det trodde jag ju att jag redan hade haft i och med smärtan? Vad är det då som gör ont???
Jag har försökt att ta ägglossningstest men jag får aldrig någon tydlig stegring. Tycker att det är utslag på testet hela tiden. Det blir starkt ena dagen, svagt andra, sedan starkare igen nästa dag osv osv.
Min menscykel är ungefär 23-25 dagar lång. Jag blöder långdraget i 7-9 dagar. Den här smärtan jag pratar om kommer dag 10, 11 eller 12. Sedan efter smärtan får jag några dagar med typ perfekt hy och glow i facet. Haha kanske låter diffust men det är supertydligt! Jag får aldrig några trådiga flytningar som påminner om äggvita?