Kvinna som vägrar samarbeta
Bakgrund: Jag och min fru hade en paus efter ett gemensamt beslut. Jag träffade en betydligt yngre kvinna på en fest som framstod som väldigt trevlig så vi började umgås och kysstes lite inte mer än så. Jag och den här tjejen bor i olika städer och vi har inga gemensamma vänner. Vi umgicks vid några tillfällen och hade väldigt trevligt när hon slutade svara mig efter ett tag. Hon ghostade mig under två månader. Jag hörde mig för med folk som var bekanta med henne och blev varnad av en annan kille som har ett barn med henne varannan vecka att hon har borderline/missbruk och lite annat sånt, hon har ett rykte att vara otrevlig och reserverad mot folk samt ganska opålitlig. Det har tydligen funkat bra med barnet men hon är svår att prata med och vill gärna ha det på sitt sätt. Efter ett tag svarade hon igen och dum som jag var träffades vi igen och vi umgicks/ hade några gräl men inget utöver det vanliga? och efter ett år blev hon med barn och behöll barnet mot min vilja. Min fru vet om det (detta hände alltså innan vi blev tillsammans igen) Jag och den andra kvinnan har träffats till och från i sex år och vårt barn är nu fyra år. Hon vägrar att acceptera gemensam vårdnad. Hon bestämmer att vi bara kan höras vissa specifika tider under veckan och kan ibland gå helt under jorden i några dagar. Jag vet inte vad den gör. Hon vägrar ha sociala medier så känner att jag inte har någon insyn. Jag vill inte dela mina tankar med min fru då hon lätt tolkar det som att jag är intresserad av kvinnan. Jag bryr mig om min dotter och vill egentligen följa med i hennes uppväxt. Kvinnan åker ofta till min pappa och hälsar på men hon säger inte alltid till mig vilket känns tråkigt.. Resten av min släkt gillar inte henne.. har varit i familjerätten men de hjälper inte till? Vad göra?