• Anonym (Macca)

Utsättning Lyrica (Pregabalin). Hur?

Hur gick du tillväga vid utsättning?

Behövde du ta något annat läkemedel samtidigt som utsättning pga utsättningssymtom?

Utsättning från 600 mg/dag.

(Vet att någon kommer skriva att den fick självmordstankar och någon annan kommer skriva att det var det värsta den varit med om. Fullt möjligt att det kan ha varit så, men ni vet hur FL är, Inte alltid trovördigt och det överdrivs ofta)

• Svar på tråden Utsättning Lyrica (Pregabalin). Hur?
  • Anonym (Lyrica)

Jag tog 200 mg/dag och satte ut 25 mg/vecka. Det var för snabbt. Jag borde trappat ut mycket långsammare precis när utsättningssyntomen blev uthärdliga var det dags att sänka igen. 

Lyrica är definitivt den medicin jag hade svårast att sätta ut men det var inte omöjligt. Det svåraste var att jag hade ökad ångest under utsättningen. Det var inte tal om att jag skulle få något under tiden utsättningen pågick. Min läkare är å andra sidan väldigt sparsam med ångestdämpande. 

• Anonym (Macca)
    Anonym (Lyrica) skrev 2023-10-15 23:56:28 följande:

Jag tog 200 mg/dag och satte ut 25 mg/vecka. Det var för snabbt. Jag borde trappat ut mycket långsammare precis när utsättningssyntomen blev uthärdliga var det dags att sänka igen. 

Lyrica är definitivt den medicin jag hade svårast att sätta ut men det var inte omöjligt. Det svåraste var att jag hade ökad ångest under utsättningen. Det var inte tal om att jag skulle få något under tiden utsättningen pågick. Min läkare är å andra sidan väldigt sparsam med ångestdämpande. 

Har erfarenhet av utsättning av Venkafaxin och det kändes, men är ett helt annat läkemedel.

Alla reagerar inte på samma sätt och tänker att läkaren har någon plan för hur detta ska gå till.

Tar 600 mg.
  • Anonym (Lyrica)
    Anonym (Macca) skrev 2023-10-16 00:43:30 följande:
    Har erfarenhet av utsättning av Venkafaxin och det kändes, men är ett helt annat läkemedel.

Alla reagerar inte på samma sätt och tänker att läkaren har någon plan för hur detta ska gå till.

Tar 600 mg.
    Var inte rädd att säga till om du märker att läkaren vill sätta ut för snabbt, jag önskar att jag stått på mig mer. Jag föredrar å andra sidan att lägga upp min egen behandling så långt det går. 
Svar på tråden Utsättning Lyrica (Pregabalin). Hur?