• Susan88

Någon som studerat 2 program och fått CSN?

Jag läste till Förskollärare 2017-2021 och började år 2022 att betala av mitt CSN-lån Har skött det utmärkt. Så jag har betalat av det jag ska, hittills!
    Nu vill jag eventuellt plugga igen (till annat lärarprogram) och utbildningarna är ju allt från 3 år till 5 år. Vet ni om jag får CSN-lån & bidrag igen? Tänkte ifall någon här inne har läst 2 program på universitet/högskola och då fått CSN på båda utbildningarna....

• Svar på tråden Någon som studerat 2 program och fått CSN?
  • Anonym (Io)

Du får ett antal CSN-veckor på olika nivåer. Kolla upp hur många veckor du har kvar. Dessa veckor kan du få CSN för.

• Anonym (Io)

Du får ett antal CSN-veckor på olika nivåer. Kolla upp hur många veckor du har kvar. Dessa veckor kan du få CSN för.

• Jemp

Max 6 år tror jag det är på universitet/högskola.

• Susan88
    Jemp skrev 2023-10-14 12:32:30 följande:

Max 6 år tror jag det är på universitet/högskola.

Ja precis, jag läste också något sånt! Så då tolkar jag det som att om jag har läst 3,5 år nu så har jag 2,5 år kvar att få CSN-lån och bidrag.
  • Jemp
    Susan88 skrev 2023-10-14 12:42:58 följande:
    Ja precis, jag läste också något sånt! Så då tolkar jag det som att om jag har läst 3,5 år nu så har jag 2,5 år kvar att få CSN-lån och bidrag.
    Yes! Att det är olika program ska inte spela roll, så länge du har klarat tillräckligt med poäng och inte har förfallna skulder. 
  • Anonym (S)

Jag läser mitt andra program nu men hade inte veckor kvar för hela programmet...hade bara 92 veckor och behövde 140 veckor för hela programmet

Så jag valde att ta 75% av CSN (hade även rätt till tilläggslån). Skulle även egentligen behövt ta 50% vissa terminer men hade sen tur att beviljas omställningsstudiestöd i ett år så de sista terminerna  kommer jag kunna ta fullt...

Svar på tråden Någon som studerat 2 program och fått CSN?