• DBenji

Pillar och river under natten

Hej alla föräldrar,

Jag håller på tappa de helt här. Min son 2,5år brukar vakna mitt i natten och sova bredvid mig. Väl bredvid mig håller han på gräver mig i ryggen och öronen när han sover. Han ska alltid trycka in sin tå i min rygg och typ "vikka" den och med fingrar håller han på flipplar runt i mitt ansikte. Han gör detta i sömnen. Jag har problem med att sova och speciellt somna om. Jag vaknar 02-03 och ligger halvt vaken tills larmet går för
    1. Svårt och somna om
    2. Pågående pill och riv.

Jag har försökt i månader att få honom sova igenom natten i sin säng men han har extrem närhetsbehov så det känns inte helt rätt att forcera detta.

Har ni tips på hur fan ja ska klara detta? Testat lägga kudde mellan oss men han lyckas ta sig över eller trycka igenom under kudde.

Pleeeease alla tips mottages! 

• Svar på tråden Pillar och river under natten
  • Anonym (I)

Min son gör liknande. Kliar, river och pillar på mina leverfläckar, finnar, sår och dyl. Nu vid 3 är det lättare för att han förstår att det gör ont och är dels mer försiktig men slutar också om jag säger aj. (Vilket jag gör direkt så han inte ska pilla)
    Man blir deras snuttefilt så det är ju svårt att få dem att sluta. Har tyvärr inga tips men det blir som sagt bättre..

Svar på tråden Pillar och river under natten