• erudike

    Hårvård på lockigt barn

    Jag skulle behöva hjälp hur jag bäst ska vårda min dotter vilda hår, hon har lockigt hår blont och tunn textur. Allt jag söker på kommer tips på afro typ av hår och de blir inte detsamma som på skandinaviskt hår. Skulle behöva hjälp med hur jag bäst vårdar hennes hår motverkar att de blir torrt frissigt och statisk. Har noll erfarenhet av denna typ av hår någon som sitter inne på hjälpsamt tips :)


    ge mig sinnesro att aceptera se ja inte kan förändra, mod att förändra de ja kan,och förstånd att inse skillnaden.
  • Svar på tråden Hårvård på lockigt barn
  • blomman 2

    Jag skulle säga fukt fukt fukt.
    Idag finns det massor av produkter för lockigt hår, hittat flera på tex Åhléns. Flera produkter är också Leave in som du kramar in i håret. 


    Använd också en bra inpackning nu under den kalla årstiden då mössa används. Mössor med foder som är lite mer glatt är bättre än rent ull mot huvudet då det lätt blir tovor i håret av det.


    Örngott av silke motverkar också frissighet under natten. 


    Min dotter köpte en på Normal tror jag.

  • blomman 2
    blomman 2 skrev 2023-10-10 19:54:41 följande:

    Jag skulle säga fukt fukt fukt.
    Idag finns det massor av produkter för lockigt hår, hittat flera på tex Åhléns. Flera produkter är också Leave in som du kramar in i håret. 


    Använd också en bra inpackning nu under den kalla årstiden då mössa används. Mössor med foder som är lite mer glatt är bättre än rent ull mot huvudet då det lätt blir tovor i håret av det.


    Örngott av silke motverkar också frissighet under natten. 


    Min dotter köpte en på Normal tror jag.


    När du sköljer ur balsamet så tänk på att inte skölja ur det helt. Man sköljer ofta ur FÖR mycket. Vad du har för borste gör också skillnad. Jag skulle bölja en bra borste från tex salong dom är av svinborst. Den reder ut utan att slita och utan att det blir frissigt. Även en bred tandad kam för afro hår är bra. 


    Stort lycka till 🤞 

Svar på tråden Hårvård på lockigt barn