• Jasmineee

    När kan jag ha haft ägglossningen?

    Hej,

    Jag känner mig lite förvirrad. Jag och min sambo har försökt skaffa syskon i ca 1,5 halvt år och har nu haft 4 st missfall som alla varit tidiga (börjat blöda ett par dagar efter bim). 

    Var nu efter senaste missfallet hos gyn för att få trombyl utskrivet. Hon tog sig då även en titt på mig och kunde varken se att jag hade haft eller var påväg att få ägglossning (det var i dagarna kring ägglossning). Men nu såhär två veckor senare är jag återigen gravid, och jag är så förbryllad eftersom jag inte hade någon ägglossning enligt gyn?

    Under mina tidigare missfall så har det dröjt 2,5-3 veckor till min ägglossning kommer igång efter första blödningsdagen. Denna gång såg förloppet ut såhär:

    5/9 tisdag: Missfall
    17/9 söndag: ganska mycket ÄL-flytningar (här har jag inte börjat testa med ÄL-stickor än eftersom det är för tidigt enligt vad det brukar), tar ett ÄL-test när jag upptäcker flytningarna och det är negativt.
    18/9 måndag: Testar positivt ÄL-test där teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket.
    19/9 tisdag: Fortsätter testa och det är återigen pos men nu är teststrecket starkare än kontrollstrecket.
    20/9 onsdag: Här är jag säker på att jag har ÄL. Men samma dag så besöker jag gyn som säger att hon varken kan se att ÄL skett eller att ÄL är påväg, men att jag har ÄL-sekret men tunn slemhinna (vilket är negativt (?))
    Igår 1/10 söndag: Tog ett positivt gravtest (hade egentligen inte tänkt testa pga noll förväntingar, men är testnarkoman och OM jag skulle vara gravid hade jag velat börja med trombylen i tid)


    Chocken och förvirringen över att jag är gravid, förstår ingenting.


    Min teori är att jag hade ägglossning på söndag 17/9 redan i och med att gravtestet visade ganska starkt pos direkt och hade ägglossningen skett senare borde det inte varit så pass starkt. Men borde inte gyn ha sett det då?? Och varför fortsatte mina ÄL-tester i så fall att visa positivt både måndag och tisdag om nu ägglossningen var på söndagen?


    Håller tummarna att det ska gå vägen denna gång med hjälp av trombyl, även om förhoppningarna inte är allt för höga dessvärre.

  • Svar på tråden När kan jag ha haft ägglossningen?
  • Anonym (Anonym)

    Tyvärr inga råd eller så, vill bara önska er lycka till och håller tummarna för att allt går vägen.

Svar på tråden När kan jag ha haft ägglossningen?