• Anonym (Jul)

Rädd jag har ? Börjar få havandeskapsförgiftning

Är i vecka 36 och har förhöjt protein i urinen. har fått en 24 timmars urindunk(?) för att mäta hur proteinet är. m
    Har flimmer i ögonvrån och haft huvudvärk igår och imorse. Kan knappt sova för det gör ont vid revbenen (kan vara för jag ej har mycket plats så det trycker från bebisen) 

Mitt bt var nu 132/89 och brukar ligga runt 110/70 

borde jag vänta tills mitt nästa bm besök om en vecka eller kontakta någon?

• Svar på tråden Rädd jag har ? Börjar få havandeskapsförgiftning
  • Anonym (D)

När var du senast till läkaren och när ska du nästa gång? Känner du bebisen? 

• Anonym (Jul)
    Anonym (D) skrev 2023-09-29 18:04:54 följande:

När var du senast till läkaren och när ska du nästa gång? Känner du bebisen? 

Var där för en vecka sedan och fick provsvaren på urinet så de ordinerade 24 h urin men mitt blodtryck låg då på 110/69 men jag tog det själv idag pga huvudvärken. Jag känner bebisen och jag har nästa besök om en vecka
  • Anonym (D)
    Anonym (Jul) skrev 2023-09-29 18:10:37 följande:
    Var där för en vecka sedan och fick provsvaren på urinet så de ordinerade 24 h urin men mitt blodtryck låg då på 110/69 men jag tog det själv idag pga huvudvärken. Jag känner bebisen och jag har nästa besök om en vecka
    Ring 1177 eller förlossningen för rådgivning. Även om trycket inte är jättehögt tyder dina andra symptom på havandeskapsförgiftning. Det kan vända väldigt fort. 
  • Anonym (NU!)

Håller med alla andra, ring nu. Det kan gå väldigt snabbt med havandeskapsförgiftning och alla symtom du skriver är dåliga tecken.

• Anonym (K)

Ring nu!
    jag fi extremt snabbt eskalerande preeklampsi. gick på några dagar. Höll på att dö i samband med förlossningen pga akut blödning på över 3 liter och efter förlossningen ett blodtryck på över 200 i övertryck. jag är läkare och ville inte vara en besvärlig patient och drog mig för att kontakta förlossningen.
    gör inte det - ring!
    bättre en koll för mycket.
    All lycka till 

• Anonym (Jul)
    Anonym (K) skrev 2023-09-29 19:05:40 följande:

Ring nu!
    jag fi extremt snabbt eskalerande preeklampsi. gick på några dagar. Höll på att dö i samband med förlossningen pga akut blödning på över 3 liter och efter förlossningen ett blodtryck på över 200 i övertryck. jag är läkare och ville inte vara en besvärlig patient och drog mig för att kontakta förlossningen.
    gör inte det - ring!
    bättre en koll för mycket.
    All lycka till 

Jag är själv sån som drar mig för jag vill inte ?Vara besvärlig? jag har inte huvudvärk nu och jag mår helt ok mår illa bara. Borde jag ändå ringa? 
  • Anonym (K)
    Anonym (Jul) skrev 2023-09-29 19:59:30 följande:
    Jag är själv sån som drar mig för jag vill inte ?Vara besvärlig? jag har inte huvudvärk nu och jag mår helt ok mår illa bara. Borde jag ändå ringa? 
    Jag vet inte hur det funkar där du bor, men där jag bor kunde man ringa förlossningen under jourtid när man var så långt gången som du.
    de sa åt mig att komma in (jag var i vecka 38) och jag blev igångsatt. 
    ring och kolla med dem!
Svar på tråden Rädd jag har ? Börjar få havandeskapsförgiftning