• sarasassa

    När Plussade ni efter återföring av Embryo?

    Hej. 

    Jag är på mitt andra försök med donerade ägg, förra gången ( i juni ) fick jag missfall väldigt tidigt men jag plussade redan på dag 7 efter insättning, denna gången har det gått 8 dagar och jag tog ett test imorse men det visade negativt. Jag vet att det är för tidigt att testa men blir så orolig när jag plussade så tidigt förra gången... 
    jag får vänta till testdagen som är den 27 sep men blev lite nere av att det visade negativt...

  • Svar på tråden När Plussade ni efter återföring av Embryo?
  • Kronärtskocka

    Hej

    Tungt att den förra graviditeten inte gick vidare för dig. Och jag förstår att det är svårt att känns hopp nu då du plussade tidigt sist.

    Jag har gjort två insättningar med donerade ägg, båda gångerna plussade jag på ruvardag 6 med blastocyster som var 6 dagar vill jag minnas. ( Ingen av graviditeterna ledde tyvärr till levande barn.) Min klinik utgår dock från blodprov som ska tas elva dagar efter insättningen. 

    Hoppas ditt efterlängtade plus kommer senare denna gång!

  • sarasassa

    Ohh så tråkigt att höra att det inte vägen för dig.. 😞😞 
    för mig är det nog också kört,  testade idag igen och det var negativt? så nu är det bara och vänta på mensen och sen ta nya tag.. 

  • sarasassa

    ohhh så tråkigt att höra att det inte vägen för dig.. 😞😞 
    Tack men det är nog kört för mig denna gången,  testade idag igen och det var negativt? så nu är det bara och vänta på mensen och sen ta nya tag.. 

  • Kronärtskocka
    sarasassa skrev 2023-09-24 18:51:39 följande:

    ohhh så tråkigt att höra att det inte vägen för dig.. 😞😞 
    Tack men det är nog kört för mig denna gången,  testade idag igen och det var negativt? så nu är det bara och vänta på mensen och sen ta nya tag.. 


    Hoppas testen överraskat dig. Gör du i naturlig cykel eller i stimulerad? Brukar din mens komma även om du medicinera? Min har kommit först då jag slutat med dem. 
  • sarasassa

    Jag gör i naturlig Cirkel denna gång,
    Förra gången gjorde jag det med stimulering och fick plus men missfall några dagar efter så "hann" inte få min mens.
    Testdagen är imorgon men jag är helt inställd på att det är negativt.
    Hur många gånger har du gjort processen? Gör du IVF med egna ägg eller  äggdonation?

  • Kronärtskocka
    sarasassa skrev 2023-09-26 10:06:04 följande:

    Jag gör i naturlig Cirkel denna gång,
    Förra gången gjorde jag det med stimulering och fick plus men missfall några dagar efter så "hann" inte få min mens.
    Testdagen är imorgon men jag är helt inställd på att det är negativt.
    Hur många gånger har du gjort processen? Gör du IVF med egna ägg eller  äggdonation?


    Tungt med ännu ett negativt besked för dig.
    Varit med om fyra ägguttag med egna ägg och fem uttag med donerade ägg. ( Men varit med om två avbrutna med donerade ägg.) 


    Det finns en äggdonationstråd för oss som försöker 2023, välkommen dit om du vill.

Svar på tråden När Plussade ni efter återföring av Embryo?