• nyckelpiggelin

    Flytningar - vilken lukt är ”illa” egentligen?

    Hej! 


    Blir inte riktigt klok. Har haft mycket flytningar under hela graviditeten men nu i vecka 32 upplever jag att det ökat rejält. Det rinner liksom till när jag reser mig eller nyser, hostar osv (som vid mens). Har dessutom problem med lite urinläckage så känner mig konstant ofräsch men det är inte därför jag skriver! 


    Jag försöker hitta lite riktlinjer kring när man ska bli orolig (infektioner osv) och överallt står det ?de ska inte lukta? eller ?så länge det inte luktar illa?. 


    Ja det luktar ju? men det luktar ju underliv? vilket inte luktar gott direkt? Men räknas det som illa? 


    VAD ÄR ?ILLA?? 
    Förvånad

  • Svar på tråden Flytningar - vilken lukt är ”illa” egentligen?
  • Maymom

    Nej så länge det luktar underliv som du säger, och inte börjar lukta nåt annat. Jag tror du märker om det ändras. Bakteriell vaginos tex luktar annorlunda, man märker skillnaden mot vanliga flytningar. 
    jag tycker också det rinner mycket nu, vecka 33 här, som du skriver när man nyser eller skrattar eller går i trappor... segt men verkar inte vara farligt, fortsätt håll koll på lukt och färg så inget ändras.
    Och använd oparfymerade trosskydd så du känner lukten, jag hade några som luktade mycket så jag blev nojig att nåt hade hänt.😅

  • nyckelpiggelin
    Maymom skrev 2023-09-22 13:25:25 följande:

    Nej så länge det luktar underliv som du säger, och inte börjar lukta nåt annat. Jag tror du märker om det ändras. Bakteriell vaginos tex luktar annorlunda, man märker skillnaden mot vanliga flytningar. 
    jag tycker också det rinner mycket nu, vecka 33 här, som du skriver när man nyser eller skrattar eller går i trappor... segt men verkar inte vara farligt, fortsätt håll koll på lukt och färg så inget ändras.
    Och använd oparfymerade trosskydd så du känner lukten, jag hade några som luktade mycket så jag blev nojig att nåt hade hänt.😅


    Åh tack för svar! Då behöver jag inte stirra upp mig. Känns logiskt att gå på att det luktar ?mer illa än vanligt? så att säga. 
Svar på tråden Flytningar - vilken lukt är ”illa” egentligen?