• Anonym (Z)

Det här fungerar inte...

Jag vill hoppa av min utbildning. Jag är så omotiverad av den... vet inte vad jag ska göra.
    Jag har slösat bort ett år på en utbildning med dålig framtid och som jag inte intresserar mig för.

Hur ska jag göra?
    Söka en annan utbildning?
    Lägga mig ner och ge upp? (Känns som bästa lösningen.)
    Söka jobb?

Livet är ett enda mörker och jag känner mig fast i ett hörn. Det finns ingen lösning på det här.
    Min ångest tar aldrig slut. 

• Svar på tråden Det här fungerar inte...
  • Elin P

Någon försörjning bör du ju skaffa dig så att söka jobb snarast verkar vara bästa alternativet? Låter ju klokt att faktiskt hoppa av om du känner att utbildningen är helt fel och inte leder dig någonstans. 

Sök ingen ny utbildning förrän du vet mer säkert vad du vill göra för det är värdelöst att slösa bort en massa veckor på CSN i onödan. 

• Anonym (Z)

Tack för ditt svar! Jag ska söka massor av jobb nu. Det får bli all-in på jobbsök. 

• Anonym (Hjärta)
    Elin P skrev 2023-09-20 16:07:16 följande:

Någon försörjning bör du ju skaffa dig så att söka jobb snarast verkar vara bästa alternativet? Låter ju klokt att faktiskt hoppa av om du känner att utbildningen är helt fel och inte leder dig någonstans. 

Sök ingen ny utbildning förrän du vet mer säkert vad du vill göra för det är värdelöst att slösa bort en massa veckor på CSN i onödan. 

Kunde verkligen inte sagt det bättre själv - jättebra svar!

Anonym (Z) skrev 2023-09-20 17:57:35 följande:

Tack för ditt svar! Jag ska söka massor av jobb nu. Det får bli all-in på jobbsök. 

Låter väldigt klokt - önskar dig verkligen all lycka till! 
  • Anonym (L)

Det är bara att börja söka jobb då. Vill dock bara säga att jag kände samma när jag hade börjat min högskoleutbildning, det är alltid tufft i början och man tvivlar på om det är rätt eller att man kommer orka. Hur som helst så fortsatte jag och jobbar idag med det jag utbildade mig till och jag trivs bra. Men det känner du bäst själv, finns det ingen chans att du kommer trivas eller vilja jobba med det så är det bättre att hoppa av. Men sök andra jobb såklart.

• Anonym (Z)
    Anonym (L) skrev 2023-09-20 21:25:51 följande:

Det är bara att börja söka jobb då. Vill dock bara säga att jag kände samma när jag hade börjat min högskoleutbildning, det är alltid tufft i början och man tvivlar på om det är rätt eller att man kommer orka. Hur som helst så fortsatte jag och jobbar idag med det jag utbildade mig till och jag trivs bra. Men det känner du bäst själv, finns det ingen chans att du kommer trivas eller vilja jobba med det så är det bättre att hoppa av. Men sök andra jobb såklart.

Ja, jag har också tänkt att det kan bli bättre med tiden, men jag känner att det är för stor del av uppgifterna som jag har svårt för jämfört med de jag klarar.

Hade det varit lite färre uppgifter som känts oöverkomliga hade jag kanske orkat kämpa mig igenom dem... men jag vet inte... 
Svar på tråden Det här fungerar inte...