Kraftig ångest som inte är hanterbar
Hade ångest från vecka 27 frqm till jag födde min förra graviditet. Hade en klaustrofobisk stark känsla av att jag kände mig fången och instängd. Ångesten var inte hanterbar och var konstant. Haft denna typ av ångest till och från sen dess, dock är det mer hanterbart nu. Är gravid i vecka 15, och än sålänge är denna ångesten hanterbar, även fast den känns fruktansvärd på kvällen när mörkret kommer. Men är livrädd att få samma starka ångestkänsla igen. Och känns som mitt sista hopp är att de går att göra abort fortfarande i värsta fall( kommer inte göra abort, men tankarna lugnar något)
är livrädd att få panik redan i vecka 18 och inte kunna släppa det och behöva vara gravid me denna hemska känsla. Svårt att beskriva ångesten, men jorden och jag känns klaustrofobisk. Känns som jag är rullstolsbunden och fast i en trång liten hiss konstant.. försökt prata med psykologer och fått tabletter men inget hjälper ?. Nån som haft liknade som kan komma
på lugnande tankar?? hur bör jag göra mig åt? skaffa en sysselsättning fram till förlossningen?