Barn med mjölkproteinallergi - växte det bort?
Misstänker att min bebis på 3 v är känslig att jag äter mjölkprodukter och ammar.
Ni som har haft bebisar med komjölksproteinallergi; växte det bort när barnen blev äldre?
Misstänker att min bebis på 3 v är känslig att jag äter mjölkprodukter och ammar.
Ni som har haft bebisar med komjölksproteinallergi; växte det bort när barnen blev äldre?
Vanligare att det är laktos ditt barn reagerar på.
Vilket som, är man allergisk mot mjölprotein eller laktos så växer det inte bort.
Vilket som, är man allergisk mot mjölprotein eller laktos så växer det inte bort.
Min son var nog lika gammal som ditt barn när vi upptäckte att något inte stod rätt till. Han hade enorma magsmärtor och bajsade grönt skum. Fick byta 15 sådana blöjor om dagen - MINST!
Jag ringde till barnmottagningen direkt (inte BVC) och fick av sköterskan per telefon veta att det mest troligt var mjölk som min son reagerade på. Jag uteslöt mjölkprotein ur min kost då jag ammade och fick sedan komma till barnmottagningen med honom för kontroll.,
Idag är sonen 12 år och har tyvärr inte växt bort från sin allergi. Men han tåler get- och fårmjölk samt buffelmjölk. Det mjölkproteinet skiljer sig från komjölken som vi har i Sverige. Den kunskapen var inget jag fick lära mig av allergiläkaren eller dietisten. Det har vi hittat på vägen själv så jag råder ingen till att börja med det förrän man har koll på vad allergin verkligen är och är stensäker på vad man sysslar med
Låter bra om 95% växer ifrån det iaf.
Hur vet man om det är just komjölk bebis reagerar på. Helammar just nu men har förstått att det kan vara att jag äter mjölk som bebis reagersr på.
Hur vet man om det är just komjölk bebis reagerar på. Helammar just nu men har förstått att det kan vara att jag äter mjölk som bebis reagersr på.
Har två döttrar, båda allergiska som små, äldsr även mot ägg. Växte bort vid 4-5års åldern, sambon var allergisk som liten, växte bort något senare för hono.
ammade jag med, plockade bort alla mjölkprudukter ur min kost och fick gladare barn
Hur vet man om det är mpallergi och inte bara gaser? Mitt första barn hade också en skrikig period vid samma ålder som gick över efter ett par veckor och så mkt mjölk han dricker nu utan reaktion är han absolut inte allergisk.
Ja, det växte bort och det var överkänslighet mot komjölksprotein. Så ingen allergi.
Ja men om du tror att du det är dåligt för barnet att du dricker mjöl/ äter ost så ge fan i det då!
Eller är ditt mjölk beroende viktigare än din bäbis?!?