• Dressan

    Vintervantar

    Hej!
    Jag behöver tips om bra vintervantar som håller barnen varma och torra.
    Här hemma har vi kört med polarn och pyret samt Didriksons, inget av dem funkar bra, speciellt inte Polarn och pyrets.
    Gärna tips om tum och fingervantar Skäms

  • Svar på tråden Vintervantar
  • Anonym (Lio)

    Håller med, Stadiums everest vantar har varit absolut bäst av alla vantar vi provat.

  • LaFontaine

    Tornedalshandsken för tumhandskar! www.tornedalens.com/produkt-kategori/barn/tornedalshandsken/

    Båda ungarna har varit både varma och torra och handskarna har dessutom andats. Vi körde Everest till ena barnet i fjol, men de var alldeles blöta på insidan eftersom de inte andades. Dessutom har förskolan älskat handskarna, eftersom de var lätta att få på och dessutom satt på. Att de också finns i många färger, så att det gjorde det enklare att hitta dem, var också ett plus.

    Nu vägrar äldsta tumhandskar. Vi beställde då från Gneis: www.gneis.se/produkt/finger_high_fingervante Också de var vi väldigt nöjda med!

  • Anonym (Trebarnsmamman)

    Hej, vi har kört med Hestra över alla åldrar. Tycker dom varit bäst.

  • Anonym (tornedalen)

    Tornedalen alla gånger! 

    Har vuxenvanten till mig själv också som är frusen om händerna och bor på slaskiga västkusten. De håller emot väta och värmer.

  • Anonym (Annie)

    Jag säger också Tornedalen. Min tjej har haft från dom varje vinter, jag tycker de är super. Hon är alltid varm i dom. ( sen att hon själv väljer att ibland ta de av sig är ju en annan femma..) 

Svar på tråden Vintervantar