• Noname4now

    Vill flytta

    Hej! Jag lever i en relation som är super destruktiv. Min sambo är våldsam fysiskt mot mig och har även sönder saker i hemmet. Det går inte många dagar mellan att hennes utbrott på rätt så banala saker.
    Hon har även gett sig på våran hund. Men inte barnet än så länge. 

    Jag är super redo att lämna henne.. Men! vi har ett barn på snart 6månader. Vill inte missa en sekund av mitt barns uppväxt. 


    vet inte hur jag ska gå tillväga. 


    vi sitter också fast med ett hus som vi båda äger. Lika så bilarna äger vi båda. 


    Hur har ni andra gjort som separerat? 

  • Svar på tråden Vill flytta
  • Drottningen1970
    Noname4now skrev 2023-09-15 21:06:47 följande:

    Jag önskar så klart inte henne något ont som att ta henne ifrån henne barnet. Hon är egentligen en bra mamma. men hon räds inte att skrika framför vårat barn. 


     


    absolut kan det vara en förlossningsdepression. 
    jo hon var så innan barnet kom. 

    har inte varit otrogen eller nå sånt. Lever väll bara inte upp till hennes förväntningar ang städ och sånt. 


     


    Det handlar inte om att göra nåt elakt MOT henne utan om DIN skyldighet att skydda barnet från en skadligt miljö.
  • Noname4now

    Förstår så klart att jag inte kan fortsätta leva med henne. Så länge hon inte gjort något mot barnet så kan jag inte ta barnet ifrån henne. 
    Vill lösa det på ett vänskapligt sätt.
    Rätt säker på att det kommer vara svårt nog.

  • Drottningen1970
    Noname4now skrev 2023-09-16 14:43:59 följande:

    Förstår så klart att jag inte kan fortsätta leva med henne. Så länge hon inte gjort något mot barnet så kan jag inte ta barnet ifrån henne. 
    Vill lösa det på ett vänskapligt sätt.
    Rätt säker på att det kommer vara svårt nog.


    Trög du är.
  • Anonym (***)
    Noname4now skrev 2023-09-16 14:43:59 följande:

    Förstår så klart att jag inte kan fortsätta leva med henne. Så länge hon inte gjort något mot barnet så kan jag inte ta barnet ifrån henne. 
    Vill lösa det på ett vänskapligt sätt.
    Rätt säker på att det kommer vara svårt nog.


    Sådant går inte att lösa på ett vänskapligt sätt, det är rätt naivt att tro det. Tids nog kommer hon att ge sig på barnet. Vad ska du göra åt hunden? Hon har ju redan gett sig på stackaren. 
  • Anonym (S)
    Noname4now skrev 2023-09-16 14:43:59 följande:

    Förstår så klart att jag inte kan fortsätta leva med henne. Så länge hon inte gjort något mot barnet så kan jag inte ta barnet ifrån henne. 
    Vill lösa det på ett vänskapligt sätt.
    Rätt säker på att det kommer vara svårt nog.


    Så du förstår att du inte kan fortsätta leva med henne men tänker ändå att det är rimligt att ett oskyldigt barn, ett barn som du är ansvarig och skyldig att skydda ska leva med en våldsam person? En person som inte bara gett sig på dig, möblemanget utan en försvarslös hund?

    Du tänker att barnet inte är utsatt men en barn skadas av våld oavsett om det är riktat direkt mot det eller mot omgivningen. 
    Det anses som så allvarligt att ditt barn i lagens mening redan är att beteckna som brottsoffer och mamman begår ett brott mot barnet när hon ger sig på dig.(barnfridsbrott)

    Skydda barnet och hunden och dig. Stötta mamman att söka hjälp
  • catherinem

    Jag förstår att det är svårt. Men du behöver lämna och polisanmäla. Ansök om egenvård och berätta att det handlar om fysisk våld. Du och ditt barn förtjänar bättre. 

  • Anonym (Du fixar det här)

    Ni sitter verkligen här inne och beter er som idioter.
    Kallar ett offer för misshandel "trög" och "naiv" bara för att det är en man.
     Ni kommer med ursäkter och frågar om han varit otrogen. Ni är fan vidriga! 
     Ni hade ALDRIG varit lika efterblivna om det var en kvinna. Ni fattar väl att det är samma psykologi bakom? 

    Min vän, ta med bebis och hund hem till din mamma och pappa, bo där en vecka. 
    Vilket råd hade du själv gett säg en kvinna som blivit misshandlad av sin man? Hade det varit ok att låta barnet växa upp med någon som misshandlar djur?

    Dra NU, se dig aldrig om och gör allt du kan för att få ensam vårdnad. Dokumentera ALLT! 
     Men om hon slår dig och eran hund har hon förbrukat sin rätt till vårdnad.

    Lycka till ????

  • Drottningen1970
    Anonym (Du fixar det här) skrev 2023-09-17 21:18:25 följande:

    Ni sitter verkligen här inne och beter er som idioter.
    Kallar ett offer för misshandel "trög" och "naiv" bara för att det är en man.
     Ni kommer med ursäkter och frågar om han varit otrogen. Ni är fan vidriga! 
     Ni hade ALDRIG varit lika efterblivna om det var en kvinna. Ni fattar väl att det är samma psykologi bakom? 

    Min vän, ta med bebis och hund hem till din mamma och pappa, bo där en vecka. 
    Vilket råd hade du själv gett säg en kvinna som blivit misshandlad av sin man? Hade det varit ok att låta barnet växa upp med någon som misshandlar djur?

    Dra NU, se dig aldrig om och gör allt du kan för att få ensam vårdnad. Dokumentera ALLT! 
     Men om hon slår dig och eran hund har hon förbrukat sin rätt till vårdnad.

    Lycka till ????


    Säger exakt samma sak till kvinnor ska du veta. Föräldrar ska skydda sina barn från våld.
  • Anonym (Hin håle)

    Som många andra sagt. 
    Ring soc, ta barnet och hunden och fly. 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)

    Till robocop81.
    Jag har anmält ditt inlägg, utifrån att det känns olämpligt att ha tips med våld som inte lämnar något märken... kan missbrukas i fel syfte...

    Jag beklagar det du har varit med om. Jag håller helt och hållet med om att det är skadligt oavsett om du är man eller kvinna....
    Att bli utsatt för våld i sin relation är fruktansvärt, oavsett kön men jag tror att det på sätt och vis kan vara ett större stigma för män...

    Ta hand om dig

Svar på tråden Vill flytta