Anonym (BAJSNÖDIG ÄR JAG INTE) skrev 2023-09-14 08:02:42 följande:
Ja folk som har barn som skriker hela natten måste ha det jobbigt. Fattar ej hur folk orkar med det livet spec om man är kirurg. Du lär somna vid ratten när du kör till jobbet och riskera köra i diket och sen när du står där och operaerr somnar du för din jäkla unge skrikit hela natten så du bara kunnat sova 4 timmar. fy för sånt lv andra har dvs gå till trist jobb varje dag 9-5 sen vara helt slut efter en tråkig och jobbig dag på jobbet med jobbig chef som gått en på nerverna och man har dels pms! så man blir mer irriterad sen ska du hämta ungarna på dagis som ej vill gå hem så du blir mer irriterad sen är det bilkö när ni ska hem så tar det mer tid och du blir mer irriterad sen ska du laga mat och sen hjälpa med läxorna och du kanske är ensamstående med. sen vill du se 8 serier på tv med.
Vad gör du för att förändra på tillvaron så du får ett roligt jobb, bättre chef och liv rent allmänt?
Har ingen erfarenhet av barn som skriker hela natten så kan ej uttala mig om det.
I när jag jobbat för länge så jag ej kan köra säkert, då erbjuder företaget taxi till bostaden eller hotellrum på andra sidan gatan. Kör ej då jag är så trött, måste jag åka någonstans i det skicket privat finns det alltid taxi.
Vet ej om du försöker beskriva ditt liv, mitt eller ngt där emellan.
Jag har iaf ett fantastiskt liv, fru och barn.
Efter 7 års studier och levt på det existensminimum som i folkmun kallas CSN. Så har jag äntligen fått mitt drömjobb, längtar till jobbet varje dag och nog med inkomster att jag ordnat passiva inkomster och en hel del investeringar över flera års tid.. Att gå till jobbet är rätt snart endast för nöjes skull och inte av ekonomiska anledningar.
Kolla på tv låter som en trevlig sysselsättning om man hade tid över för sånt. Kan nog räkna timmarna framför tv på ett år, på en hand.