Anonym (Hon) skrev 2023-09-14 10:01:55 följande:
Nej det har jag verkligen inte. Jag älskar inte honom, punkt. Jag tycker väldigt bra om honom, men jag hyser inte starkare känslor för honom. Jag vill vara en bra vuxen i hans liv, och vem vet, en dag kanske jag kan säga att jag älskar honom, men den dagen är inte idag. Jag har träffat honom några timmar i månaden i ca tio månaders tid, medan min sambo tagit på sig vad som närmast kan kallas en papparoll för mina. Det är helt olika förutsättningar för att bygga en djup relation.
I det här läget tycker jag det låter som att din sambo är betydligt konstigare än du. Jag har full förståelse för att du inte kan börja älska någon efter bara tio månaders tid, några timmar i månaden.
Men vad märkligt att han känner sån kärlek till dina barn efter så kort tid! Tycker du inte att det är lite galet? Papparoll och djup relation - det går ju inte på mindre än ett år. Jag tycker det låter minst sagt ovanligt, men jag kanske vantolkar ditt inlägg. Att han önskar att du känner detsamma för hans son visar ju bara att han är helt verklighetsfrånvänd.