Kronisk huvudvärk tillbaka
Jag är rädd att min dagliga huvudvärk är tillbaka. Jag hade den i drygt ett år där symtomen var lite diffusa och på vissa sätt lik migrän, men som läkaren kallade kronisk spänningshuvudvärk. Den försvann sedan plötsligt och jag blev så lättad och visste inte riktigt varför den uppkom eller försvann. Jag hade nyligen börjar träna då, och tänkte att läkaren nog hade rätt och att spänningarna lättade av min träning. Men nu, ca tre år senare, är den tillbaka, tror jag. Det har pågått i kanske tre veckor nu, så det är väl inte helt säkert. Men grejen är den att jag inte vet vad som utlöser det. Jag känner mig inte mer stressad än vanligt och rör på mig mer än jag gjort på flera år. Jag dricker tillräckligt med vatten och jag vet bara inte vad jag ska göra. Värktabletter har aldrig fungerat, och det är så tungt att vakna till ett skärande huvud. Finns det andra här med kronisk huvudvärk som har tips på vad man kan göra när medicin inte fungerar? Och sedan om ni av egen erfarenhet vet om saker som kan trigga we huvudvärk.