När livet är en perfekt storm men man saknar skydd?
Jag har en familj, en sambo och en dotter, en bra bostadsrätt i ett fint och bra område, där värdeökningen hittills har fortsatt vara stabil trots instabila tider. Vi bor bra och har 2 bilar. Jag har en efterfrågad kandidatexamen och ett rikt sinne med massa kunskap, både från studier och från erfarenheter. Jag är 26 år gammal och har alla möjligheter framåt.
Jag har en bra hälsa och jag har en skaplig net worth. Jag är med i ett företag som har potential att göra bra ifrån sig där vi har extremt lite kostnader och redan nu kort efter att vi startat det (6 månader) , drar in tillräcklligt med pengar för att ta ut lön samt gå med vinst efter det.
Men trots allt detta så känns det som att ju mer jag springer i riktningen mot att ha familj, driva företag och tjäna pengar, så känns det som att mitt liv, min glädje och mitt ?jag? krymper och jag kvävs. Rent objektivt går det bra, helt klart, men subjektivt tycker jag fan inte om något av det. Känner mig tvingad till att spendera tid med min dotter(hon var oplanerad och hade gärna skaffat barn i typ 35 årsåldern om jag fick välja), älskar henne men älskar verkligen inte jobbet som förälder. Företagande har jag alltid varit lutad mot och har varit företagsam innan, men nu är det på riktigt med avtal och aktiebolag och annat och har mer jobbångest än jag minns att jag haft tidigare.
Känner sällan för att ?jobba?, vilket suger för att nu har jag möjligheter som ett jobb ej kan mäta sig med, samt ett krav på mig på ett helt annat sätt då om jag inte jobbar och verkligen presterar, så händer inget.
Ett problem är dock att mina medgrundare har hur mycket tid som helst och kan ha fullt fokus. Jag har min dotter och familj som tar en hel del fokus och energi. Min dotter är snart 2 år och nätterna kan fortfarande vara utmanande. Min sambo vill vara taggad för min skull då företagandet går bra men vill att vi ska ha tid tillsammans med vilket det blir helt för lite av (gör mitt bästa för att spendera tid som en familj och snittar nog en 4-5 h per dag med 2 h på morgonen och 3 h på eftermiddagen/kvällen) men blir inte mycket tid över där det bara kan vara ?vi?. Känns som att jag gör allt halvdant och känner inte att jag kan vara ok med att släppa någon av delarna. Samtidigt känner jag för att packa ihop allt jag äger, sälja min del i lägenheten, sälja mina aktier i bolaget och sticka och bli en munk typ.
Sen mår min sambo dåligt och ibland sviktar motivationen i bolaget. Då brukar jag försöka styra allting rätt och lyckas nog ofta rätt bra med det, men ingen styr mig rätt och just idag känner jag bara för att rasera allt och skita i det. Lite därför jag skriver här med?
Vettefan vad jag vill med detta inlägg egentligen. Tips kanske?