• Anonym (Ts)

Förvärkar och slemproppen gått, vad kan jag göra för att hjälpa kroppen?

Är i v 41+3, har haft onda förvärkar halva natten och imorse gick slemproppen rejält. Har börjat öppna mig vid kontroll.

Kan jag göra NÅGOT för att boosta på förlossningen nu? Bebisen är ju mer än klarbakad så slemmsien lär ju inte tillbakabildas tänker jag.

Tips?? Vill få ut bebisen nu!

• Svar på tråden Förvärkar och slemproppen gått, vad kan jag göra för att hjälpa kroppen?
  • Anonym (Ida)

Jag hade samma och bebisen kom 2 dagar efter. Ta det bara lugnt, ät ät ät, vila vila vila och ladda inför förlossningen. Den är ju igång nu

• Anonym (Ts)
    Anonym (Ida) skrev 2023-08-26 11:04:48 följande:

Jag hade samma och bebisen kom 2 dagar efter. Ta det bara lugnt, ät ät ät, vila vila vila och ladda inför förlossningen. Den är ju igång nu

Det ska jag göra. Äta mkt är en plan så jag får energi. Känns ju som det verkligen var på gång imorse efter 5 h av förvärkar och en stor slemklump som lossnade liksom. Vill ha de där bra värkarna igen nu så vattnet kan gå eller något.  

• Anonym (Härligt)

Vad kul! Låter som det är nära:) Gör sånt som du tycker om, sånt som är avkopplande. Kan du tex få massage av din partner? Ta en härlig dusch osv :) Må bra hormon hjälper förloppet sa barnmorskan till mig på förlossningen vid kontrollen därav mina tips! 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Härligt) skrev 2023-08-26 12:35:51 följande:

Vad kul! Låter som det är nära:) Gör sånt som du tycker om, sånt som är avkopplande. Kan du tex få massage av din partner? Ta en härlig dusch osv :) Må bra hormon hjälper förloppet sa barnmorskan till mig på förlossningen vid kontrollen därav mina tips! 

Bra förslag, har också hört att må bra-hormonet hjälper om man väl har börjat komma igång med förlossningen. Kanske ligger ngt i det, är ju sånt dropp man får för att stärka värkarna liksom om det behövs, så då borde det ju rimligen  kunna ge effekt om kroppen triggar det med.
  • Maymom

Oxytocin frigörs vid massage. din partner kan ju även smeka dig mjukt, behöver inte tänka massage, bara det är behagligt.

Sperma innehåller prostaglandin, prostaglandin är det som finns i tabletterna man tar vid igångsättning, så lite sex där mannen kommer i dig kan hjälpa till...😁

Svar på tråden Förvärkar och slemproppen gått, vad kan jag göra för att hjälpa kroppen?