• Anonym (Arv)

    Arvslös

    Någon som kan reda ut det här bråket om arv

    Mina syskon bråkar om arv efter min förälder som lever "det är så vackert att man kan börja skratta"

    Min ena förälder har skrivit över allt på min bror som Hus och bilar allt egentligen som går att skriva över

    Min fråga är nu 
    Kan någon av syskonen göra något? dom vill ha sin del men min förälder vill inte det.
    Mina syskon menar att min bror kommer  få köpa ut alla hans syskon i alla saker som har blivit överaktiva på honom. 

    Alla syskon har ingen kontakt med våran gemensamma förälder förutom jag och min bror. 

    Kan det verkligen gå till så? 

  • Svar på tråden Arvslös
  • Aniiee

    Syskonen kan hävda förtida arv. Då kommer saken utredas. Om det lever till något är osäkert men i detta fall förmodligen åt det mer troliga hållet. 


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • olof 45

    Räcker det verkligen med att man skriver ett govåbrev och bara säger "det här är inte förskott på arv!" (fast det uppenbart är det), så har man lyckats få ut någon från att ärva??

  • Yllop

    Så länge man lever har man rätt att göra vad man vill med sina pengar och egendom.


    Finns det inget kvar att ärva efter förälderns död kan din bror få kompensera övriga bröstarvingar så de får ut sin laglott.

Svar på tråden Arvslös