Anonym (samma) skrev 2023-08-23 21:01:03 följande:
Jag har samma problem, gråter mig till sömns med ånger o tankar på hur jag ska sätta fart nästa dag.
Jag är så sjukligt fet att jag har haft cancer o nu fått hjärtsvikt pga av min övervikt, o det värsta av allt, jag har missat hela mitt barns barndom o tonårstid pga att jag suttit/sitter på min feta röv hela dagarna.
Varför kämpade jag inte mer innan jag fick hjärtsvikten?
Så många gånger jag har lovat mitt barn att gå ner i vikt, påbörjat dieter, försöka ändra mitt matbeteende, men misslyckats totalt.
Trots att jag leker med mitt liv, bokstavligt talat, så inte fan sköter jag mig.
Jag har bett sjukvården om hjälp men allt jag får är ett matschema som de har skrivit ut från nätet, jag behöver stöd inte något jävla papper.
Jag är matmissbrukare, varför får jag inte samma hjälp som alkoholister, knarkare, anorexier osv?
Jag orkar knappt genomföra en dusch idag pga vikten o mitt dåliga hjärta, varför i helvete kunde jag inte ta tag i mitt liv innan jag blev så allvarligt sjuk?
Jag går upp tidigt på morgonen men istället för att göra det jag kvällen innan bestämt att jag ska göra, blir jag sittandes med mina ca 150 kg övervikt, dåliga hjärta o ostädade hem.
Hur fan kan jag bara låta mitt liv rinna ut i sanden?
Jag har inte lämnat gatan jag bor på, på 8 månader o jag har inte lämnat min lägenhet på lika länge. Hur sjukt är inte det?
18 år har jag bara existerat, jag har inte levt....
Jag vill inte dö! Jag lever inte, jag bara existerar medan livet pågår där bakom vinklade persienner.
Jag behöver hjälp, är fullständigt ensam....o då menar jag verkligen ensam....jag klarar inte att försöka rädda mitt liv själv.
Mitt barn hatar mig lika mycket som jag själv gör.
Gråter igen, inget ovanligt....
Åh, jag känner igen mig. Förutom att jag inte har barn och jag väger inte riktigt lika mycket och ännu inte har följdsjukdomar men de kommer väl.
Och, ja, det är så sjukt irriterande när man kommer till vården och säger "jag behöver hjälp" så sätter de sig i princip och googlar. Hallå, det kan jag göra själv. Kunskap är inte problemet.