• NadjaF

    Ni som varit sjukskrivna och flyttat till annan ort

    Hej! 


    Jag är just nu sjukskriven, och blev förlängd av läkare idag. Bara orolig om FK godkänner detta.
    Oavsett så kommer jag säga upp mig från jobb i samband med att vi flyttar hem igen på annan ort. Och det ska ju inte påverka min sjukskrivning oavsett om jag är 100 procent sjukskriven. 


    Har någon här varit sjukskriven samtidigt som de flyttat till annan ort och hur gick det? 

  • Svar på tråden Ni som varit sjukskrivna och flyttat till annan ort
  • Drottningen1970

    Måste man inte ha ett jobb att vara sjukskriven ifrån? Om du säger upp dig blir du väl istället arbetslös?

    skulle kolla väldigt noga med FK vad som gäller och se till att få det skriftligt.

  • Dockan

    Rimligtvis borde man väl då prövas mot hela arbetsmarknaden? Detta kan ju vara ett problem beroende på vad man är
    sjukskriven för. Håller med den ovan som rekommenderar dig att kontrollera noggrantoch spara svar. 

  • NadjaF

    Nej det måste man inte jag är sjukskriven pga graviditeten. Pratade just med FK och om man är sjukskriven från sitt jobb och fortsätter vara sjukskriven på 100 procent så får man bara lägre ersättning från de.
    Tack för snabba svar😊

Svar på tråden Ni som varit sjukskrivna och flyttat till annan ort