• Flissannn

Blev du gravid med hjälp av ovitrelle?

Hej 
    tredje kuren letrozol, denna gång dubbeldos. Ultraljud idag cykeldag 14 visade en fin blåsa som läkaren tror är redo om några dagar. Eftersom mina progesteronprov varit låga, senast 27 ska jag få testa ovitrelle denna gång. Ska ta den på onsdag (om 2 dagar ) 

vill ha pepp och undrar helt enkelt hur det varit för andra- blev ni gravida med hjälp av letrozol/ovitrelle? Hur många omgångar krävdes i så fall? 

hoppas på många svar då alla trådar jag letat i verkar ha några år på nacken. 

• Svar på tråden Blev du gravid med hjälp av ovitrelle?
  • Anonym (M)

Vi börja vår resa med pregotime (tabletter) både Enkel, dubbel och trippelkurer och på trippel fick jag stora äggblåsor och vi testa ovitriell tror vi gjorde 6 omgångar (med ägglossnin) innan vi gick över till sprutor och sen Ivf som vi fick avbryta när där bara blev ett ägg. Men det var  guld ägget, Efter 2 år fick vi vår första son.

När vi sen ville ha syskon ca 1 år senare så fick jag testa letrozol och då först dubbel och sen trippel. med trippel fick jag ägglossnig. men min gyn var på semester på tredje försöket så jag fick inte ovitrell.  Men jag blev gravid på det försöket. Så tredje kuren.

Nu när vi var sugen på tredje ( ca 2 år efter tvåan) så gick vi direkt på trippeldos letrozol och jag tacka nej till ovitrell och vi blev gravida på det försöket. 

tyvärr tror jag det är mycket som spelar in på vad det är som funkar, det som funkar ena gången kanske inte funkar nästa.  

orsaken tills att vi har/hade svårt är att jag har pcos och min man har lite simmare. 

lycka till och jag håller tummarna för er. 

Svar på tråden Blev du gravid med hjälp av ovitrelle?