• Agdaa

Kort för betalning utomlands

Vilket kort är bäst för utlandsbetalningar? Har flyttat från Norge och vill avsluta min dyra bank där men har fortfarande räkningar att betala där o visst borde det finnas nåt kort där man kan betala räkningar i utlandet från? Finns ju massor kort kopplade till krypto tex men det är fortfarande nytt för mig o känns lite osäkert. Finns nån här med koll på vad man kan ha för kort för detta som inte kostar massor?

• Svar på tråden Kort för betalning utomlands
  • rosesarewhite

Betala räkningar med kort? Det gör du väl direkt från ditt bankkonto?

• Agdaa
    rosesarewhite skrev 2023-08-18 12:57:29 följande:

Betala räkningar med kort? Det gör du väl direkt från ditt bankkonto?

Ja man kopplar såklart kortet till ett konto men många kortföretag har smidiga betalningar mellan olika länder, har läst om flera men kommer inte ihåg namnen längre, varav frågan
  • Sunflora

I Sverige betalas räkningar via internetbanken (alltså inte kredit-/betalkort) Det är en tjänst alla banker erbjuder. 

• Agdaa
    Sunflora skrev 2023-08-18 15:22:38 följande:

I Sverige betalas räkningar via internetbanken (alltså inte kredit-/betalkort) Det är en tjänst alla banker erbjuder. 

om man gör utlandsbetalningar där så tar de ganska mycket i avgift o det är det jag vill undvika
  • Sunflora
    Agdaa skrev 2023-08-18 19:24:09 följande:
    om man gör utlandsbetalningar där så tar de ganska mycket i avgift o det är det jag vill undvika
    Jag har Swedbank och gjorde nyligen en utlandsbetalning (räkning) jag behövde inte betala något för det. 
Svar på tråden Kort för betalning utomlands