• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (Really)
    molly50 skrev 2023-09-19 21:54:11 följande:
    Men om hon verkligen inte visste att han var upptagen så blev hon ju lika lurad som hans sambo.
    Och hur troligt är det?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-20 16:20:41 följande:
    Jag har redan svarat dig varför jag gör det du kallar för älta.

Ja, jag vet att du tycker så, än sen då? Jag försöker förklara för dig att det är inget konstigt att tänka att andra kanske tycker det är skillnad.

Du vet inte alls vad jag tycker om att vara gift eller sambo, eller vad jag anser att det innebär i TS älskares fall, för det har jag inte skrivit.
    Jag vet att du tycker det är skillnad på att vara gift och sambo.
    Det är vad jag menar. Inget annat.

Jag kallar det älta för att du fortsätter diskutera om ett ord som du anser att vi har använt fel.
    Något som inte ens har med trådens ämne att göra.
    Så jag avslutar den här diskussionen med dig nu och ber om ursäkt till TS för att vi kapat tråden. 
  • molly50
    Anonym (Really) skrev 2023-09-20 21:15:43 följande:
    Och hur troligt är det?
    Är det verkligen helt omöjligt?
    Och oavsett hur det är med den saken så har ju karln betett sig som ett rövhål. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-20 21:28:43 följande:
    Jag vet att du tycker det är skillnad på att vara gift och sambo.
    Det är vad jag menar. Inget annat.

Jag kallar det älta för att du fortsätter diskutera om ett ord som du anser att vi har använt fel.
    Något som inte ens har med trådens ämne att göra.
    Så jag avslutar den här diskussionen med dig nu och ber om ursäkt till TS för att vi kapat tråden. 
    Det ÄR skillnad på att vara gift eller sambo, inte minst juridiskt, det har inget med någons tyckande att göra, utan det bara är så. Sen har jag vän inte sagt någonting om vad jag tycker om att TS älskare är bara sambo, eller om jag tycker det gör otrohet lika illa eller inte, så du kan inte säga något om vad jag tycker.

Jag ältar inte mer än vad du gör. Det började med att jag påpekade att TS älskare är inte gift, vilket du skrev. Sen har du inte släppt det. Om äktenskap inte spelade någon roll eller betydde något, så skulle väl inte folk gifta sig, tänker jag. Det kan också ha betydelse för vissa hur man ser på andras förhållanden. 
  • Anonym (Kimchi)

TS hur går det? Något nytt på fronten? Om du vill och orkar får du gärna uppdatera. 

• Anonym (Norra sthlm)

Hon vet om graviditeten nu men reagerade knappt men ja hon vet osäker om hon ens tror på det. hon har raderat typ allt och blockerat mig så kan inte ens säga till honom vad som sker känns sådär när ja lovat hålla han uppdaterad. Jag klarar mig fint och behöll baby snart dax. 

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2024-02-04 16:41:47 följande:

Hon vet om graviditeten nu men reagerade knappt men ja hon vet osäker om hon ens tror på det. hon har raderat typ allt och blockerat mig så kan inte ens säga till honom vad som sker känns sådär när ja lovat hålla han uppdaterad. Jag klarar mig fint och behöll baby snart dax. 

Skönt för dig att du valde att behålla i alla fall. Nu är det du och bebben, skit i det andra.
    Är du klar med allt inför tillökningen, har du köpt alla saker, bestämt namn, vet du kön? Håller tummarna för en snabb och säker förlossning.
  • Anonym (S)

Hur går det med allt? Såg att du behöll men hur har fadern tagit det? Har det gått bra? 

• Anonym (JB)

Vänta, va? Har hon blockerat dig på hans konton?

• Anonym (Alina)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-02-05 12:24:55 följande:
    Skönt för dig att du valde att behålla i alla fall. Nu är det du och bebben, skit i det andra.
    Är du klar med allt inför tillökningen, har du köpt alla saker, bestämt namn, vet du kön? Håller tummarna för en snabb och säker förlossning.
    Och pappan om han känner för att vara en del av bebbens liv. Nu håller vi tummarna för varannan vecka och delad vårdnad!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Really)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-02-05 12:24:55 följande:
    Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Really) skrev 2024-02-06 20:31:12 följande:
    Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.
    Hon slipper ha en abort på sitt samhälle, och snart har hon ett barn. Annars hade hon kanske inte hunnit få något barn. Sedan blir det de två mot världen, och vill pappan inte vara involverad så får han i alla fall betala underhåll. Det går genom Försäkringskassan och TS bevöver inte bråka på honom om det, det gör myndigheten. 

När upprördheten har lagt sig, så kan det bli bra. Pappan kanske kommer runt, och det blir varannan vecka. Barnet och halvsyskonet kan få syskonkontakt. Om alla kontrahenter är hyfsat normala, så går det att fixa sådant här när dammet lagt sig. Samarbetet med pappans familj blir en vardag. Vi får hoppas det för TS, så hon får lite avlastning.
  • Anonym (Really)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-07 09:45:20 följande:
    Hon slipper ha en abort på sitt samhälle, och snart har hon ett barn. Annars hade hon kanske inte hunnit få något barn. Sedan blir det de två mot världen, och vill pappan inte vara involverad så får han i alla fall betala underhåll. Det går genom Försäkringskassan och TS bevöver inte bråka på honom om det, det gör myndigheten. 

När upprördheten har lagt sig, så kan det bli bra. Pappan kanske kommer runt, och det blir varannan vecka. Barnet och halvsyskonet kan få syskonkontakt. Om alla kontrahenter är hyfsat normala, så går det att fixa sådant här när dammet lagt sig. Samarbetet med pappans familj blir en vardag. Vi får hoppas det för TS, så hon får lite avlastning.
    Sjukt osunt att ha inställningen att det är jag och mitt barn mot världen.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Really) skrev 2024-02-06 20:31:12 följande:
    Eftersom HON ville ha barnet och han inte ville det, så måste det vara skönt att hon följde sitt hjärta och inte lyssnade på den otrogna skiten. 
    Huruvida det blir en soppa av allt är ju upp till fadern, TS är ok som ensamstående. Hon har ekonomi och boende och känner att detta är vad hon vill. Så det är skönt när man tar ett beslut som är det man vill och inte låter sig övertygas av andra.
  • Anonym (kul)

Kul med update, TS!
    Hur går det?

Satsa på dig själv, räkna inte med pappan framöver, så spar du energi.
  • Anonym (kul)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-07 09:45:20 följande:

för en gångs skull håller jag med dig! 

+1
Svar på tråden Gravid men han är upptagen