Hcg värdet blodprov
Hej är så orolig jag är gravid fick jätte smärtor i högra sidan av magen haft väldigt ont i magen på båda sidorna sedan jag för 10 dagar sedan plussades och då skulle ha varit i v. 4 men när jag kom in då på gyn efter jag varit med min sambo på närakuten då så sa han läkare du är i 5 + 2 han kollade med vaginalt ultraljud och sa sedan då att det fanns inget hjärtaktivtet skulle synas i v. 5 då men eftersom jag ha oregelbunden mens så vet han ju inte då om det är för tidigt istället och då syns det inte på ultraljudet
Han sa iallfall att jag kan se då att du plussats och syns på stickan att du är gravid mm en det finns ingen aktivitet i livmodern eller äggledarna att du ens är gravid
Jag fick ta ett blodprov för att se om vördee i blodet då liksom hcg fick veta att andra provet skulle visa mer om det är normal graviditet eller om något då är fel fick höra att man liksom kan få buk problem blödning och kan bli väldigt allvarligt att man kan dö.
Är bara så orolig för mina värden ha höjts då lite.
Läste att om man inte är gravid ligger det på 5
Och i v.b5 ha man mellan 100 - 5000 och jag i första hade 238 och nu i andra ungefär 393 ungefär iallfall räknade jag höjts 160 är det så att läkaren kommer säga att jag inte är gravid att det inte är en vanlig graviditet aäatt fostret liksom kommer att växa utan att jag måste ta bort det?
Jag ha ingen blödning eller något och han skulle sett om jag hade en blödning
Jag är mkt orolig och ha ångest ha lite psykiska diagnoser bipolär add och borderline men ha slutat med abilify så mått så mkt bättre på 5 månader utan den och om man vore bipolär skulle jag varit sjuk i det här fallet men mår 100 procent psykiskt bra men min oro och ängslan och ångest finns läst att barnet kan bli allvarligt sjuk om man är oorolig det är ju inte så konstigt hade väl alla varit orolig om man inte vet om fostret mår bra eller inte.
Sedan så låste min sambo att det var 33 % ens chans att jag skulle blivit gravid då eftersom jag ha bmi på 32 och nu när jag äntligen plussats 6av 7 så blir det så här
Förlåt men detta är min första graviditet då jag plussats så skulle bli glad av någon kunde svara om detta är något som verkar fel ? Eller om någon varit med om något liknande??
Kram Kajsa