• linaaaag

Min 6 månaders vill småäta och spottar ut nappen hela nätterna .

Min lilla flicka som är lite mer än 6 månader gammal och vaknar hela , hela tiden på natten. 
    Hon får nappen , spottar ut  nappen, kliar sig i ansiktet så att nappen trillar ut eller spottar ut den och vill ha nappen igen, sen fortsätter processen några minuter efter igen? vill ha nappen, spottar ut nappen? 
     . Hon kan sätta in nappen på dagarna själv men på nätterna vägrar hon . Jag har provat att lägga nappen i hennes hand men hon tar inte den . Har även en massa nappar runt henne i sängen . 

Min flicka vill även småäta hur ofta som helst under natten . Jag ammar inte längre sedan 3 månader tillbaka och hon får ersättnin. Hon dricker några klunkar sedan är hon nöjd och vaknar 10 min efter och vill ha igen . Vi försöker dra det till att hon får mat nu med 2-3 timmars mellanrum men det är en kamp och hon skriker och skriker . När hon får mat så dricker hon fortfarande väldigt lite så hon är nog inte så hungrig utan har bara fått för sig att få flaskan och nappen serverad hela tiden under natten . 

vi har henne i en bedside Crib intill oss och vi har även provat att låta henne sova på oss eller mellan oss i sängen men hon gör på samma sätt . Vi ha provat att ta på en kofta så att det inte beror på att hon blir kall under natten osv osv . 

jag och pappan känner oss väldigt frustrerade över att vi knappt får sova och vet inte hur vi ska få ordning på detta . 

• Svar på tråden Min 6 månaders vill småäta och spottar ut nappen hela nätterna .
  • partytsljus75

Har inget tips mer än att härda ut. Sömnen brukar ändra sig efter någon vecka/månad första året. Om ni inte redan kör det. Försök ta varannan natt med bebisen så att en av er får sova. Alternativt dela upp nätterna. 

Svar på tråden Min 6 månaders vill småäta och spottar ut nappen hela nätterna .