• Menslutanu

    Är jag galen?

    Hej.

    Jag vet inte ens hur jag ska börja för jag börjar bli jätte rädd för min egen hjärna.

    Jag är gravid i v27 och väntar en pojke. Min senaste mens var den 10/2 jag har en app som jag alltid lägger in mensen i så jag har super bra koll på den. Min mens är jätte regelbunden, får den alltid efter 26 dagar NÅGON gång har den kommit efter 25 dagar. 

    utgår Jag Ifrån appen står det att jag hade min ägglossning 22/2 vilket känns logiskt. Jag och min kille hade sex då och innan ägglossningen samt efter fram till 25/2. Vi gjorde slut den dagen pga massa familjeproblem jag gick på en fest samma dag och drack ganska mycket jag kommer dock ihåg ALLT, allt från vad jag åt innan jag började dricka, till konversationer jag hade med mina vänner under kvällen samt i slutet av kvällen. Sen är inte tiden exakt men jag har inga minnesluckor jag kommer ihåg saker mina vänner berättade för mig när som var som fullast också alltså har jag väldigt bra koll på vad som hände under kvällen. Jag träffade en kille där och vi hånglande och höll på. Jag Kommer tillo med ihåg konversationer som vi haft osv. Det var inget mer med det sen när han åkte hem minns jag inte exakt i en tid Mer än stt han ringde mig när han var hemma hos sin kompis vid 04:30-4:50. Jag och denna kille började prata runt 02:40 då tappade bort min telefon och bad någon ringa den sen tog vi några shots och strulade. 

    Nu till problemet Jag har idag ca 6 månader senare fått för mig att vi legat (!?) och att han kan vara pappa till mitt barn jag frågade honom och han sa NEJ vi har inte gjort det. (Festen var i en lokal) men ändå kan jag inte släppa tanken? jag förstår inte varför jag har fastnat i tanken? jag kommer som sagt ihåg allt och kan berätta om kvällen i helhet, allt från vad min första drink var till vad min sista var osv.. jag tänker TÄNK om vi ändå haft sex men borde jag inte kommit ihåg det? jag frågade även honom och bah sa också nej det har vi inte? så snälla kan någon få mig att förstå varför jag går runtg med sånna tankar :( 
  • Svar på tråden Är jag galen?
  • Anonym (k)
    Yuppyupp skrev 2023-08-11 20:41:13 följande:

    Alla gav dig rådet att söka hjälp hos en professionell psykolog. Dina tankar är inte rimliga och du var uppenbarligen inte ärlig i din tidigare TS. 

    Återigen. Sök hjälp. 


    Epidemi av gravida med OCD som tror sig blivit gravida av ingenting.
  • Anonym (E.)

    Håller med OCD. Sök hjälp. Inte ska man skälla på dig. Vet dock inte ifall du skrivit andra trådar om detta. Men om jag utgår från bara denna så lider jag med dig. Finns bra hjälp att få. Medicin och terapi som kanske inte tar bort ocd och ångest helt men som lär dig att leva med den och tar bort allt det värsta.

  • Menslutanu
    Anonym (k) skrev 2023-08-11 21:38:36 följande:
    Epidemi av gravida med OCD som tror sig blivit gravida av ingenting.
    Smarto jag tror inte jag blivit gravid av ingenting det var inte därför jag skrev inlägget?? jag förstår ju att det är min hjärna som spökar
  • Menslutanu
    Anonym (E.) skrev 2023-08-11 21:42:25 följande:

    Håller med OCD. Sök hjälp. Inte ska man skälla på dig. Vet dock inte ifall du skrivit andra trådar om detta. Men om jag utgår från bara denna så lider jag med dig. Finns bra hjälp att få. Medicin och terapi som kanske inte tar bort ocd och ångest helt men som lär dig att leva med den och tar bort allt det värsta.


    Detta är min första tråd om situationen. Tacksam för svar!
  • Anonym (E.)

    Bry dig inte om elaka kommentarer. OCD är inget man skojar om eller tar lättvindigt på eller mobbar någon för. Det är en diagnos som mycket annat jag rekommenderar dig att följa en psykolog på instagram om heter ocd_therapist_juliet . Snälla börja följa henne hon är grym.

  • Anonym (A)

    Om du vanligtvis har svårt att släppa tankar och får ångest kan det mycket väl bli värre nu under en graviditet. fråga din barnmorska om du kan få en samtalskontakt. Risken finns ju även att din baby blues blir extra kraftig eller att du till och med får förlossningsdepression, så är inte dumt att ha någon att prata med redan nu.

    Lycka till!

  • Anonym (OCD)
    Anonym (E.) skrev 2023-08-11 21:46:08 följande:

    Bry dig inte om elaka kommentarer. OCD är inget man skojar om eller tar lättvindigt på eller mobbar någon för. Det är en diagnos som mycket annat jag rekommenderar dig att följa en psykolog på instagram om heter ocd_therapist_juliet . Snälla börja följa henne hon är grym.


    Nej, det är verkligen inget att skoja om. Det är fruktansvärt jobbigt.
    Va spännande med ditt tips. Måste genast kolla in henne.
  • Anonym (E.)

    P.S

    Vet att man ej ska hålla på och försäkra ocd tankar men, nej killen från festen är inte ditt barns pappa.

  • Meddelande borttaget
  • Menslutanu
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-11 23:18:01 följande:

    Hur många trådar ska du skriva om samma sak??? Du är helt jäkla orimlig och är inte nöjd med de svar du fått. Så du ska skapa en ny tråd med lite mer info den här gången och se om du får några nya svar. Du är otroligt genomskinlig. Man märkwr direkt att det är samma person. 


    Jag har inte skrivit en liknade tråd innan, herregud va du vet sur 
  • Anonym (E.)
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-11 23:18:01 följande:

    Hur många trådar ska du skriva om samma sak??? Du är helt jäkla orimlig och är inte nöjd med de svar du fått. Så du ska skapa en ny tråd med lite mer info den här gången och se om du får några nya svar. Du är otroligt genomskinlig. Man märkwr direkt att det är samma person. 


    Enligt ts är detta hennes första tråd ang detta, hon vet inte om någon annan tråd. Ni kanske mixar henne med någon liknande tråd?
  • Menslutanu

    Ni som faktiskt svarar och tack jag uppskattar det! Ni andra som surar och påstår att jag skrivit tidigare ni är fan super hemska😅

  • Anonym (XXX)

    Jag skriver som i din förra tråd, att du får göra ett faderskapstest när barnet väl är fött. Du tar bara lite DNA från insidan av barnets kind med en tops, och så något från din man (det kan vara ett tuggummi som han tuggat på, en tandborste eller hårsäckar från hans hårborste t.ex.) och skickar till ett privat labb i utlandet. Ingen behöver få veta att du gör detta, inte din man heller.

    När du får svaret så VET du, och sedan får du gå vidare. Med största sannolikhet så är din man pappan, men det är bra om du gör det här ändå för att få bort det sista tvivlet, så att det inte blir som en "skugga" över din familj, där alla känner på sig att något är fel - men ingen vet vad. 

    Fram tills barnet är fött är det inget du kan göra, så du får bara släppa det. Slå bort tanken när den dyker upp, du kan ju tänka på att du kommer att få svaret när barnet är fött, och innan dess finns det inget att göra, så det är ingen idé att grubbla. Och gå för all del inte runt och prata mer om det här, då kommer det att nå din mans öron och kanske förstöra ert äktenskap, fast du inte ens har gjort något!

  • Anonym (E.)

    Fattar inte detta med "dina andra trådar" detta är enligt ts hennes första tråd!

  • Anonym (Hm)
    Anonym (E.) skrev 2023-08-12 16:21:38 följande:

    Fattar inte detta med "dina andra trådar" detta är enligt ts hennes första tråd!



    Nej det är definitivt inte hennes första tråd
  • Menslutanu
    Anonym (Hm) skrev 2023-08-13 00:50:55 följande:

    Nej det är definitivt inte hennes första tråd
    okej Du verkar veta bättre än mig, snälla länka min ?förra? tråd för jag har ingen aning vad du/ni pratar om
Svar på tråden Är jag galen?