• Enzo2023

Är jag fortfarande gravid?

Har fortfarande positivt på stickan nu flera dagar efter att jag slutat blött. 

Blödde ganska kraftigt i 4 dagar, så det borde vara missfall eller kraftig mens. men kan det vara att jag fortfarande är gravid eller är det bara hormoner som ligger kvar. 

tacksam för svar.

• Svar på tråden Är jag fortfarande gravid?
  • svansmamman

Det finns de som blöder, vissa rejält, och där allt ändå är som det ska med graviditeten. För mig personligen har blödningar alltid inneburit missfall/MA. Det är absolut inte ovanligt att gravtester fortfarande visar positivt så kort efter ett missfall, hormonerna kan hänga kvar ett par veckor utan att det är något konstigt. 

Vårdens rekommendation brukar vara att vänta två veckor och därefter testa på nytt, om det är ett missfall där allt kommit ut bör tester vara negativt. 

Jag beklagar ditt missfall och hoppas att du mår bra trots omständigheterna. ❤️

• Alexa1986

Blödning behöver inte betyda missfall, jag blödde kraftigt från v.8 då även med större klumpar, fortsatte blöda dagligen under de första 24 veckorna i graviditeten, detta pga lågt placerad placenta. Den flyttade dock upp sig senare. (Jag hade även en mindre blödning i v.6-7.)Jag fick rådet av gyn i tidig graviditet att vänta 4 veckor med nytt gravtest. Så det finns inget som säger att det är ett missfall pga blödningar, känner många som blött en hel del under graviditeten. Så vänta ett tag och ta nytt test är mitt råd. 

Svar på tråden Är jag fortfarande gravid?