• Sabamatin

    Förskola i Frösunda Solna

    Jag ska placera mitt barn i kö för förskola och undrar vilken förskola är bäst i Frösunda området?
    har varit lite sent, han är 5 mån nu.

    Hörde att det är lättare att få en plats om barnet börjar i augusti och inte mitt i termin, stämmer detta? Vi tänkte välja startdatum i maj men det går att vänta till augusti.

  • Svar på tråden Förskola i Frösunda Solna
  • Anonym (solnabo)

    Vittra är väl bra om man vill att barnet ska börja i den skolan sen? Har för mig att de har förtur om de kommer från deras förskola. 

  • Anonym (f)
    Anonym (Förskola) skrev 2024-04-11 15:26:36 följande:
    Förskolan Creativo: www.creativo.se/creativo/extern/ så här står det om förskola: 
    Vi är en privat förskola belägen mitt i den nybyggda stadsdelen Frösunda i Solna på Signalistgatan 10. Vi befinner oss i en historisk byggnad med stora, ljusa lokaler. Utanför har vi en stor och grön gård som lockar till mycket utforskande och utmaningar för barnen. I närområdet erbjuds många spännande upplevelser såsom skog, Hagaparken och Anders Lundströms fruktträdgård.
    Barnen erbjuds en inkluderande miljö som är tydlig, öppen, tillgänglig och stimulerande. Miljön inbjuder till skapande, utforskande och lärande. Barnen erbjuds ett varierat utbud av material, som lockar till utforskande, experimenterande, och lärande på ett lekfullt sätt. Barnen uppmuntras till att uttrycka sina tankar, åsikter, ställa frågor och drar sina egna slutsatser. Barnen ges möjlighet till ett projekterande arbetssätt. Barnen erbjuds möjlighet att arbeta i mindre grupper utifrån intressen och behov. Barnen möter nyfikna, lyssnande och reflekterande pedagoger.
    Vi är glada över att ha egen kock i huset som lagar maten från grunden. Vi utgår från livsmedelsverkets rekommendationer gällande Bra mat i förskolan och erbjuder barnen en näringsriktig och varierad kost.
    jävligt märkligt specialintresseAIbot
Svar på tråden Förskola i Frösunda Solna