Jag har också rätt dåligt samvete att han just fått ta hand om vårt första barn så mkt hela sommaren, just då jag inte orkat. Det är ett väldigt väldigt aktivt barn och jag hinner helt enkelt inte med, vilket ger frustration hos barnet. Så han har tagit ett jätteansvar där, men jag vet ju också hur ansträngande det är. Så jag går runt med dåligt samvete att inte orka med mitt eget barn just nu.
Istället har jag lagat precis all mat och gjort matlådor, städat hus, planerat semestrar och handlat all mat. Alltså typ det allra mesta av allt som krävs för vardagen, just för att underlätta med allt jag kan tänka mig och sköta all markservice så. Åker vi nånstans kör jag också för att kunna ge honom möjlighet att slappna av lite och läsa eller slumra till i bilen. Men ja, det ÄR ju tungt som gravid i slutet av en graviditet, så bara de här delarna gör mig tröttare än vanligt.
Att min man också är en sån som aldrig vilar när barnet sover utan då gör undan praktiska projekt vi har får mig också att få väldigt dåligt samvete hur lite jag orkat, så då kan jag inte heller vila utan försöker göra saker iaf delar av tiden så jag inte blir den som bara sitter still när den andre jobbar. Vilar jag så är det ofta kanske 30 min - så jag hinner med något vettigt med innan barnet vaknar igen.
Så ja, det är ju vad det är, antingen är jag ju faktiskt lat. Eller så borde jag säga till mer, men det är ju svårt när den andre i paret aldrig vilar - han gör ju alltid saker, så det känns fel att säga till.