• Anonym (TS)

Min son kastade högtalare i toaletten

Kan den ha klarat sig? Vi bor hos släktingar ett litet tag och min son som är 1,5 år kastade deras högtalare i toaletten ..så dumt av mig att inte ha bättre koll..  först kastade han toalettpappersrullen och medan jag tog upp den kastade han högtalaren också som stod precis bredvid .. Om den har gått sönder kommer jag såklart betala för en ny men är så rädd för att berätta .. Finns det nån chans att den har klarat sig så jag inte behöver säga nånting ? Det var ingenting i toaletten .. 

• Svar på tråden Min son kastade högtalare i toaletten
  • Anonym (??)

vad med att testa den istället för att skriva här. 

• Anonym (TS)
    Anonym (??) skrev 2023-08-04 19:19:44 följande:

vad med att testa den istället för att skriva här. 

Det är ju inte min .. vet inte hur man gör exakt men kan kolla .. får väl berätta annars och be dom testa. 
  • Anonym (Essie)

Gör INGENTING med den förrän den torkat helt!

Och säg till värdparet så de kan lägga den i något som drar ut fukten. Att bara låta den stå kommer garanterat göra att den går sönder och att sätta den i kontakten är ju verkligen inte bra om den är blöt inuti.

Erkänn och låt dem avgöra! Är det en sådan liten usb-högtalare är de inte så dyra, 500-1000 kr ca. 

• Anonym (Essie)

Har du tur så är det en vattentät högtalare, eftersom de har den på toaletten finns det ju en chans att den är det.

• Anonya

Är det mycket stränga släktingar? Sånt händer ju lätt med småbarn och du ser det som självklart att du ersätter den. 

Oberoende måste du berätta, för vatten och elektricitet kan sluta illa ihop. Dessutom vill många veta just för att den badat i toa vilket inte känns så fräscht. 

Du får helt enkelt berätta att du tyvärr inte var tillräckligt snabbt, att du är jätteledsen och självklart ersätter den - och föreslå att du beställer en sådan på nätet eller köper en ny. Det skulle många tycka att inte behövs, men då är inget jobbigt för dem, förutom att de måste vara utan den någon dag. 

Lycka till!

• Anonym (TS)
    Anonym (Essie) skrev 2023-08-04 19:25:14 följande:

Gör INGENTING med den förrän den torkat helt!

Och säg till värdparet så de kan lägga den i något som drar ut fukten. Att bara låta den stå kommer garanterat göra att den går sönder och att sätta den i kontakten är ju verkligen inte bra om den är blöt inuti.

Erkänn och låt dem avgöra! Är det en sådan liten usb-högtalare är de inte så dyra, 500-1000 kr ca. 

Tack för svar! 

Testade och den verkar funka iallafall . Men ska ringa och prata med dom. Den är trådlös 

• Anonym (Essie)
    Anonym (TS) skrev 2023-08-04 19:35:52 följande:

Tack för svar! 

Testade och den verkar funka iallafall . Men ska ringa och prata med dom. Den är trådlös 

En trådlös högtalare måste ju ändå laddas med sladd eller går på batterier så oavsett vad måste du tala om att den blev blöt. Kan ju bli farligt om den kopplas in i väggen och kan gå sönder då om den är blöt.
Svar på tråden Min son kastade högtalare i toaletten