• lyngfelt96

    Gravid eller inte ?

    Hej ! Vi försöker bli gravida nu efter en ofrivillig abort och ett uteblivet missfall. Är jag gravid eller inte ?
  • Svar på tråden Gravid eller inte ?
  • Ruter

    Du är inte gravid enligt testet till höger. Det vänstra testet är ett ägglossningstest och visar inte en graviditet.

  • svansmamman

    Jag vet inte om jag missuppfattar. Testet till höger är som syns inte positivt, och testet till vänster är ett ägglossningstest. Möjligen att du är påväg att ägglossa, men någon graviditet verkar det inte vara tal om enligt de där testerna. 


    Jag håller tummarna för att det tar sig på den här ägglossningen och att ni snart får ert frö som stannar tiden ut! ❤️

  • Rosen98

    Ofrivillig abort..? Och vad är ett uteblivet missfall? I min värld så är ett uteblivet missfall en fullbordad graviditet..? Du och din partner verkar inte vara överens så du kanske ska börja där.

  • svansmamman
    Rosen98 skrev 2023-08-04 20:31:53 följande:

    Ofrivillig abort..? Och vad är ett uteblivet missfall? I min värld så är ett uteblivet missfall en fullbordad graviditet..? Du och din partner verkar inte vara överens så du kanske ska börja där.


    Ett uteblivet missfall brukar innebära ett MA, dvs missed abortion. Det innebär att fostret dör utan att kroppen förstår det, den tror att graviditeten fortskrider. Då behöver man framkalla en abort, eller rättare sagt får man ta samma tabletter för att avsluta den avstannade graviditeten som man får vid en abort. Det är alltså inget märkligt med varken ofrivillig abort eller uteblivet missfall, utan tyvärr inte helt ovanligt. Det har alltså inget att göra med att man skulle vara oense med ens partner om graviditeten. 
Svar på tråden Gravid eller inte ?