• Fiiax

    Blödning efter samlag?

    Är det vanligt?

    Jag och min man hade sex och under akten börjar jag blöda såpass att det droppade från mig. 
    Vi får givetvis panik och avbryter.
    Blödningen slutade nästan direkt efteråt och det syns knappt något på pappret ens när jag torkar mig nu.

    Skam och panik är det enda jag känner nu. Behöver jag ringa någon? Eller är det normalt?

    Jag är i vecka 22 och våran dotter är i full gång i magen, så det borde vara okej väl?!

  • Svar på tråden Blödning efter samlag?
  • HejsanJenny

    Det är normalt. ❤️ Jag är idag i vecka 38 och har fått en blödning mer eller mindre varje gång efter samlag under graviditeten, senast bara för några dagar sedan. Förstår att det känns ångestladdat men det ska inte vara någon fara så länge du inte har ont! Eller det blöder så pass rikligt en lång stund efteråt att du typ blöder igenom trosorna. Slemhinnorna är extra känsliga under graviditet. 

  • Fiiax

    Kan ju uppdatera mitt eget inlägg ifall ifall någon annan upplever samma sak som jag.

    Är du såpass långt gången som mig, alltså vecka 22-23+, ring förlossningen. Åk in på kontroll. 

    Jag åkte in nån dag senare då jag fick blodblandad flytning två dagar senare. Vilket för min del var konstigt då jag inte hade det dagarna innan och helt plötsligt så kom de en hel del.

    Ringde och fick komma in, efter vaginal undersökning, ultraljud och vaginalt ultraljud så bad dom mig stanna till en annan läkare skulle komma in då hon såg något och ville bekräfta med någon som var "expert".

    Han gjorde ultraljud och vaginalt ultraljud ännu en gång och höll med om att det var något.
    Fick domen att moderkakan hade lossnat i ena kanten och det var blod bakom. Nu är jag sjukskriven och går på blödningshämmande tabletter. Tillbaka om två veckor igen för kontroll så får vi se.

    Min prinsessa är fortfarande i full gång i magen men nu oroar man ju sig ännu mer. 

    Hur som helst, börjar du blöda såhär sent i graviditeten, ring en gång för mycket. Jag blödde ändå inte SÅ mycket, och det slutade direkt. Tacksam nu över att sambon tjatade på mig att ringa och kolla läget iaf. :)

Svar på tråden Blödning efter samlag?