Ångest att sluta vara föräldraledig
Så jag ska tillbaka till jobbet om 2 veckor och har då varit hemma med min son i nästan 15 månader. Min man ska vara ledig med honom i 7 månader när jag går tillbaka och just nu är vi alla hemma tillsammans sedan 1 månad.
Jag har blandade känslor för att gå tillbaka till jobbet. Har lyckats få ett nytt jobb under ledigheten så byter nästan helt bana. Det innebär mycket nytt att sätta sig in i och jag vågar inte riktigt gå ner i tid såhär nu i början. Innan jag fick detta jobb så var planen att gå ner i tid i min gamla tjänst och det är väl lite här jag har mest ångest. Min son och jag har ett jättefint band och även om han älskar sin pappa och trivs med honom så tror jag det kommer bli otroligt jobbigt för honom att vara utan mig så länge. För mig kommer det vara hemskt också, rädd för att bryta ihop på jobbet.. Jag oroar mig för att återgå till en helt ny tjänst, men som kommer vara gynnsam för oss, för mig, men där jag kommer vara borta ifrån min älskling i ca 9-10h per dag (restid). Jag kommer gå ner i tid lite längre fram.
Vill gärna höra hur det gått för er andra som ville vara hemma längre, hur kändes det när ni gick tillbaka? Hur mådde ni? Hur mådde barnet/barnen? När gick ångesten över? Har någon av er också börjat på ett nytt jobb mitt i ångesten, hur gick det?