• linnil5343

    MISSFALL & svullen mage

    för exakt fem dagar sen så började jag att blöda, har blött sedan dess och har konstaterat ett missfall i v 7. Jag blöder fortfarande och graviditetstestet visar fortfarande positivt 2-3 veckor. 
    Mitt stora problem är att jag fortfarande är väldigt svullen om magen, ser fortfarande gravid ut, jag får panik och tycker det är jättejobbigt. Ni som fått missfall, när har eran svullnad lagt sig ? brukar det vara när hormonerna är borta ? 


    väldigt Tacksam för svar :)) 

  • Svar på tråden MISSFALL & svullen mage
  • svansmamman

    Till att börja med vill jag beklaga ditt missfall! Det kan ta tid innan hormonerna försvinner ur kroppen, så att gravtest inte minskat i styrka är inget ovanligt - framförallt inte eftersom du fortfarande blöder. Gällande svullnaden beror den inte på bebis så tidigt i graviditeten, utan helt enkelt på tarmar osv. Man får alltså inte gravidmage så tidigt, utan det är bara svullnad. Det är inte ovanligt att folk svullnar i samband med mens osv, så det är ju egentligen jämförbart med där du är nu. Jag vet inte om du tycker det är jobbigt för egen del känslomässigt, eller mer för att andra ska se. Om det är för det sistnämnda kan jag trösta dig med att ingen annan förmodligen märker att du är lite mer svullen än vanligt. Om det är det förstnämnda kan jag rekommendera att prata med en kurator eller dylikt, om du inte är bekväm att prata med din partner, familj eller vänner dvs. ❤️

  • Janssona

    Hej, kanske har du redan gjort det, men annars skulle jag söka gynekolog och göra ett ultraljud. jag blödde typ v 4-7 med min andra graviditet. Med ultraljud titta så att det verkligen är ett missfall samt om man annars kan se en anledning till blödningen. 

Svar på tråden MISSFALL & svullen mage